منوچهر سراج فعال کارگری به یک‌سال حبس محکوم شد

یک فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران به اتهام اعتراضات صنفی به یک‌سال زندان محکوم شد.

«منوچهر سراج» فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران با حکم قاضی محمد مقیسه به یکسال زندان محکوم شد. پرونده او در دادگاه انقلاب رسیدگی شد که به برگزاری محاکمات ناعادلانه شهرت دارد.

بنا به گزارش صدای آمریکا آقای سراج دی‌ماه گذشته بازداشت شده بود. وی حدود یک ماه در زندان اوین بند ۲۰۹ نگه داری شد و سپس با وثیقه سیصد میلیون تومانی موقت آزاد شد.

سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران، ضمن پشتیبانی از «منوچهر سراج» حکم یکسال زندان برای «انسانی شریف چون او» را محکوم کرد.

در بیانیه سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران آمده است: «فعالیت های کارگری، زیست محیطی، و دهقانی او خشم بسیاری از سودجویان را برانگیخته است. ما ضمن پشتیبانی از این رفیق سندیکایی خود حکم یک سال زندان برای انسان شریفی چون او را محکوم می کنیم.»

در اعتراضات دی‌ماه، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود در این باره اذعان کرد: “اعتراضات دی‌ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”.

برخی از بازداشت‌شدگان با تامین وثیقه و تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها نیز به زندان منتقل شده‌اند. با این حال کماکان از سرنوشت و یا محل نگه‌داری شماری از بازداشتی‌ها اطلاع دقیقی در دست نیست.

سرکوب معترضان و تشکیل پرونده قضایی برای صدها نفر از آنان نگرانی نهادهای بین المللی و مقام‌های دولتی آمریکا را در پی داشت.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا از جمله مقام های ارشد آمریکایی بود که بارها در روزهای اعتراضات، از حق مردم ایران برای اعتراض به حکومت حمایت کرد.

هدر ناوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز کشته و دستگیر شدن برخی در ارتباط با اعتراض‌های ایران را به شدت محکوم کرد.

همچنین نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل خواستار رسیدگی به سرکوب اعتراض‌ها در ایران در شورای امنیت سازمان ملل شد و به حکومت جمهوری اسلامی هشدار داد که جهان رفتار آن را زیر نظر دارد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل