هوشیار کسرایی با تامین وثیقه آزاد شد

هوشیار کسرایی که پیش‌تر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تکمیل مراحل بازجویی به زندان مرکزی مریوان منتقل شده بود، با تامین وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته مورخ ۲۴ مهرماه ۱۳۹۷ هوشیار کسرایی با تامین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی بصورت موقت تا زمان اتمام مراحل دادرسی از زندان مرکزی مریوان آزاد شد.

آقای کسرایی پیش‌از این در تاریخ ۲۰ تیرماه سال جاری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی در اداره اطلاعات سنندج در تاریخ ۱۱ مهرماه به زندان مرکزی مریوان منتقل شده بود.

هوشیار کسرایی ۴١ ساله فرزند رشید از اهالی روستای نی مریوان است، از جمله اتهامات وی “همکاری با احزاب کُرد مخالف نظام” عنوان شده است.

منابع محلی به کمپین گزارش دادند که این شهروند مریوانی تا هنگام درخواست وثیقه از ملاقات با خانواده و دسترسی به وکیل محروم بوده‌ است.

کمپین پیش‌تر در گزارشی تحت عنوان تداوم بی خبری از هوشیار کسرایی، شهروند اهل مریوان به جزئیات پرونده این شهروند پرداخته بود.

نیروهای امنیتی با هدف سرکوب فعالین کرد و ایجاد رعب و وحشت در منطقه همواره فعالان مدنی را همواره با اتهامات همکاری با احزاب کردی، تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی احضار و بازداشت کرده است.

این درحالی است که بسیاری از بازداشت شدگان اظهار میکنند که این اتهامات هیچ پایه و اساسی نداشته و اعترافات آنان تحت فشار بازجویان نیروهای امنیتی بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل