سراج میردامادی زندانی سیاسی زندان اوین تحت عمل جراحی قرار گرفت+ عکس

سراج الدین میردامادی، روزنامه نگار و زندانی سیاسی صبح امروز دوشنبه ۴ خرداد ماه ۱۳۹۴ در بیمارستان امام خمینی تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،این روزنامه نگار زندانی جهت خارج کردن ترکش حاصله از جنگ در گردنش صبح امروز دوشنبه ۴ خرداد ماه ۱۳۹۴ در بیمارستان امام خمینی تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت.
این روزنامه نگار به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال و به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابولقاسم صلواتی به پنج سال حبس محکوم شده است.
حکم وارده در روز یکشنبه پنجم مرداد ماه ۵ مرداد ماه ۱۳۹۳به وی ابلاغ شده است.سراج الدین میردامادی، پسردایی آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی است و پدرش، حسین میردامادی، از مهمترین چهره های مذهبی استان خراسان به شمار می آید. او پس از بازگشتش به ایران در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ به دفعات مکرر مورد بازجویی قرار گرفت و در نهایت بازداشت شد.
وی علاوه بر حرفه روزنامه نگاری، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و معاون مدیر کل انتخابات وزارت کشور دولت محمد خاتمی، رییس جمهور اسبق ایران در بین سال های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱ بود.
او پس از انتخابات دروغین ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸و منتخب شدن محمود احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت و در آنجا مدرک کارشناسی ارشد در رشته ارتباطات را گرفت.
این روزنامه نگار در زمانیکه در خارج از کشور بود با رادیو زمانه که در هلند مستقر است همکاری می کرد و مطالبی در حوزۀ سیاست می نوشت و با شبکۀ خبری بی بی سی فارسی به عنوان مهمان برنامه مصاحبه می کرد. او پس از ریاست جمهوری حسن روحانی در مرداد ماه ۱۳۹۲ به ایران بازگشت.
این روزنامه نگار برای نخستین بار در ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۲ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب متهم به اتهام تبلیغ علیه نظام شد اما پروندۀ وی مجددا برای رفع نقص به دادسرای اوین بازگردانده شد. او در نهایت در روز ۲۰ اردبیهشت ماه ۱۳۹۳به دنبال احضاریه ای که دریافت کرده بود به دادسرای اوین مراجعه کرد که در همانجا بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

 

mirdamadi 1 _kampein.info

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل