حمیدرضا رحمتی معلم ساکن شهرضا بازداشت شد

حمیدرضا رحمتی، معلمی که در محوطه آموزش و پرورش شهرضا دست به تحصن اعتراضی زده‌بود، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حمیدرضا رحمتی، از اعضای کانون فرهنگیان شهرضا که در اعتراض به بازداشت معلمان، در محوطه آ‌موزش و پرورش این شهر، از روز دهم آذرماه دست به “تحصن تک‌نفره” زده‌بود، صبح روز یک‌شنبه ۱۸ آذرماه در حین خروج از منزل از سوی ماموران اداره اطلاعات شهرضا بازداشت و به زندان منتقل شد.

یک منبع مطلع در همین خصوص به کمپین گفت: «آقای رحمتی، صبح روز گذشته، در حال خروج از منزل در جهت عزیمت به محل تحصن خود در محوطه آموزش و پرورش، از سوی ماموران اداره اطلاعات شهرضا بازداشت و روانه زندان شد.»

وی، پیش‌تر طی نامه‌ای گفته‌بود “در صورتی که تاروز دوشنبه ۱۹ آذرماه، از تحصن خود نتیجه‌ای نگیرد، “ممکن است دست به عملی بزند که جبران مافات آن دیگر غیرممکن باشد”.

کمپین در این خصوص گزارشی منتشر کرده بود.

تحصن وی از سوی معلمان و فرهنگیان سراسر کشور مورد حمایت قرار گرفت.

او، در دو روز اول تحصنش، دست به اعتصاب غذای خشک زده‌بود، اما به دلیل وضعیت جسمانی‌ نامناسب و “بنا به خواهش دوستانش” از اعتصاب غذای خود دست کشید.

محمود بهشتی‌لنگرودی، اسماعیل عبدی و محمدحبیبی سه معلم و فعال صنفی محبوس در بند، از جمله افرادی بودند که از این تحصن حمایت خود را اعلام کردند.

کمپین پیش از این در گزارشی به تحصن این معلم اشاره کرده بود.

حمید رحمتی، معلم شهرضایی که بنا به گفته همکارانش در اکثر جلسات شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران شرکت می‌کرده، از منتشر کنندگان “قلم معلم” در شهرضا است.

وی در سال ۸۶، به مدت ۲ سال به یکی از روستاهای ساری تبعید شد و در حادثه تصادفی مجروح شد و مدتی در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت و در نهایت به شهرضا بازگشت.

او در سال‌های قبل هم از همکاران خود دفاع کرده و برای آزادی معلمان زندانی چندین بار دست به اعتصاب زده‌بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل