میثم آل‌مهدی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز آزاد شد

میثم آل‌مهدی، از کارگران معترض گروه ملی صنعتی فولاد ایران که روز گذشته بازداشت شده‌بود، آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، میثم آل‌مهدی یکی از کارگران معترض گروه ملی صنعتی فولاد ایران که سه‌شنبه ۲۰ آذرماه در مقابل منزل خود از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به ستاد خبری کوی گلستان اهواز منتقل شده‌بود، روز جاری چهارشنبه ۲۱ آذرماه آزاد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران و کانون مدافعان حقوق کارگر روز سه‌شنبه خبر بازداشت میثم آل‌مهدی را در کانال تلگرامی خود منتشر کرده‌بودند و کمپین نیز در همین خصوص اطلاع رسانی کرده‌بود.

گفتنی است، اسماعیل بخشی، علی نجاتی و سپیده قلیان، از جمله افرادی هستند که در ارتباط با اعتراضات کارگری در ایران کماکان در بازداشت به‌سر می‌برند.

گفته شده بازداشت عسل محمدی، دانشجوی داروسازی دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد تهران و از اعضای تحریریه نشریه «گام»، نیز در ارتباط با همین اعتراضات کارگری است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران خبر داده بود که اداره اطلاعات اهواز با احضار ۱۰ تن از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران، تهدید کرده که در صورت ادامه اعتراض‌های خیابانی آنان، برخوردهای لازم برای توقف این تجمع‌ها انجام خواهد شد.

از جمله مطالبات کارگران گروه ملی فولاد اهواز “بازگشت شرکت به بدنه دولت، ورود مستمر شمش و مواد اولیه، راه اندازی تمام خطوط تولید، تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز، فروش مستمر محصولات و پرداخت به‌موقع و مستمر حقوق کارگران” است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل