ادامه صدور احکام سنگین برای دراویش؛ ۸ سال زندان، برای مصطفی دانشجو

مصطفی دانشجو، وکیل دادگستری و از درویشان گنابادی محبوس در زندان اوین، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به احکام زندان محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مصطفی دانشجو وکیل دادگستری و از درویشان گنابادی محبوس در زندان اوین طی حکمی از سوی قاضی مقیسه رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ۸ سال حبس محکوم شد.

علی شریف‌زاده، وکیل مدافع مصطفی دانشجو، طی یادداشتی در این رابطه نوشت: «مصطفی دانشجو از وکلا و فعال حقوق دراویش گنابادی درمجموع به ۸ سال حبس محکوم شد. از بابت اجتماع و تبانی به تحمل ۵ سال حبس، از بابت تشویش اذهان عمومی به ۲ سال حبس و از بابت فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱ سال حبس محکوم شد.»

آقای دانشجو روز سه شنبه ۳۰ مرداد۱۳۹۷ پس از ۴۵ روز بازداشت موقت، پس از اخذ آخرین دفاعیات در دادسرای امنیت به قرنطینه زندان اوین منتقل شد.

بازداشت ۴۵روزه‌ی این درویش گنابادی در سلول انفرادیِ بدون تهویه‌ بند ۲۰۹ بر شدت بیماری او که به آسم شدید مبتلاست افزوده است.

بامداد یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷، هفت مأمور مسلح با دستور بازپرس هادی‌پور از شعبه سوم دادسرای امنیت (شهید مقدس) به منزل مادری مصطفی دانشجو یورش برده و با شکستن در و  تهدید اسلحه این وکیل دادگستری را در حضور اعضای خانواده‌اش بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند.

در اثر حمله‌ی شبانه‌ی مأموران برای دستگیری این فعال حقوق درویشان گنابادی، مادر سالخورده، همسر و دختر خردسال  آقای دانشجو بدیل شوک ناشی از این عمل نیروهای امنیتی به اورژانس بیمارستان منتقل شده‌اند.

مصطفی دانشجو در اردیبهشت ماه سال۱۳۹۰ با حکم هفت ماه حبس تعزیری راهی زندان ساری شد که در مدت تحمل این حکم با تشکیل پرونده جدیدی به زندان اوین منتقل و به سه سال و شش ماه حبس دیگر محکوم شد.

این وکیل و فعال حقوق دراویش گنابادی که بیش از ۴ سال در زندان‌های اوین و ساری محبوس بود، در روزدوشنبه ۲۸ اردیبهشت  ماه ۱۳۹۴ با پایان یافتن مدت محکومیتش از زندان اوین آزاد شد.

لازم به توضیح است، حراست کل دانشگاه آزاد در اردیبهشت ماه سال گذشته طی نامه‌ای از ادامه‌ی تحصیلات  مصطفی دانشجو، در رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی جلو گیری کرده و همچنین پروانه وکالت این وکیل دادگستری نیز در جریان دفاع از حقوق دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی با گزارش نهادهاى امنیتی لغو شده است.

•ممانعت از اعزام مصطفی دانشجو به مراکز درمانی خارج از زندان

•مصطفی دانشجو به قرنطینه زندان اوین منتقل شد

•مصطفی دانشجو به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد

•مصطفی دانشجو در بیمارستان بستری شد+ عکس

•مصطفی دانشجو آزادشد+عکس

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل