بازداشت‌های بی رویه در کریم آباد و محمدان ایرانشهر

منابع محلی از بازداشت حدود ٢٠نفر از شهروند کریم آباد و محمدان ایرانشهر پس از اعترضات اخیر در پی کشته شدن یک راننده خودرو مظنون به حمل گازوئیل خبر دادەاند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حدود ٢٠ نفر از شهروندان بلوچ روستاهای کریم اباد و محمدان در چند نوبت مراجعه و حمله شبانه ماموران وزارت اطلاعات از شب دوشنبه تا کنون عمدتا به روستا کریم آباد در ١٠ کیلومتری شهر ایرانشهر خبر دادەاند.

کمپین فعالین بلوچ با اعلام خبر می نویسد که غروب روز یکشنبه بیستم اردیبهشت جمع زیادی از مردم خشمگین روستای کریم اباد و محمدان در پی کشته شدن یک جوان از طائفه عبدالزهی در آتش ناشی از تعقیب و گریز و تیر اندازی ماموران پاسگاه محمدان به خودرو حامل گازوئیل به این پاسگاه حمله کرده و دستکم یک خودرو پلیس و چند خدرو شهرداری را به آتش کشیدند.

منابع محلی از بازجویی و |آزاد کردن عدەای از بازداشت شدگان خبر داده اند و عدەای دیگر همچنان در بازداشت به سر می برند و از محل دقیق نگەداری آنها اطلاعی در دست نیست اما منابع تایید نشدەای از انتقال این افراد به زاهدان خبر دادەاند.

گزارشگران محلی بخاطر وجود رعب و وحشت ناشی از حمله و بازداشت ماموران لباس شخصی به این روستا تا کنون موفق نشدەاند، اسامی بازداشت شدگان را به دست آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل