زخمی شدن یک سوخت‎بر با شلیک مستقیم ماموران لباس شخصی در شهرستان سرباز

بر اثر تیر اندازی مستقیم ماموران لباس شخصی به سوی یک خودروی حامل سوخت، یک سوخت‎بر سربازی از ناحیه پا زخمی شد.

کمپین فعالین بلوچ گزارش داده که شب یکشنبه ۳۰دی‌ماه ۱۳۹۷ در نزدیکی روستای بلوچ بازار بخش آشار شهرستان سرباز، خودروی پژو ۴۰۵ نقره ای وابسته به نیروهای امنیتی، به طرف یک خودروی حامل سوخت تیراندازی کرده و در اثر این تیراندازی «عبدالشکور هیبتان» راننده خودروی حامل سوخت از ناحیه ساق پا زخمی شده است.

برا اساس این گزارش، ماموران لباس شخصی پس از آنکه متوجه جراحت راننده شدند به سرعت محل را ترک کردند و راننده مذکور توسط اهالی روستا به بخش فوریت های پزشکی بیمارستان ایرانشهر منتقل شده است.

یک شاهد عینی در این باره گفته است: “معمولا بعضی از مأموران با لباس شخصی شبانه در منطقه تردد ماشین های سوخت بر حضور پیدا میکنند، و در مقابل دریافت وجوه نقدی به ماشین ها اجازه عبور میدهند، و گاهی وقتا بعضی از یگانهای انتظامی بدون هیچگونه علایم نظامی ایست میدهند، و به طرف ماشین ها تیر اندازی میکنند”.

انجام ماموریت ها بدون یونیفرم نظامی و استفاده از لباس محلی، موجب بروز مشکلات بزرگی برای خود مامورین و مردم منطقه شده است، در موردی مشابه ماه گذشته مامور راهور «غلام حسین جامدوست» در حالی که شب هنگام بدون یونیفرم نظامی و با لباس محلی بلوچی در منطقه مشترک زاهدان حضور داشت توسط راکبان موتور سوار ناشناس مورد ضرب گلوله قرار گرفت و سرباز وظیفه همراه وی نیز زخمی شد، این در حالیست که مسئولین انتظامی اعلام کردند، وی در حال انجام ماموریت بوده است.

گفتنی است، سالانه ده ها جوان بلوچ در اثر تیر اندازی مستقیم نیروهای انتظامی و امنیتی و اخیرا بر اثر مین های کار گذاشته در مرز کشته و زخمی می شوند اعتراضات و انتقادات علما و فعالان بلوچ تاکنون نتیجه ای در بهبودی این وضعیت نداشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل