جلسه رسیدگی به اتهامات زانیار دباغیان، فعال کارگری برگزار می‌شود

زانیار دباغیان، فعال کارگری برای تشکیل جلسه دادگاهی به شعبه دوم کیفری ۱۰۲ دادگاه سنندج احضار شده است. این فعال کارگری باید در ۲۳ بهمن‌ماه در دادگاه حضور یابد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زانیار دباغیان امروز ۱۱ بهمن‌ماه ۹۷ طی تماس تلفنی برای تشکیل جلسه دادگاه و رسیدگی به اتهامات خود به شعبه دوم کیفری ۱۰۲ دادگاه سنندج احضار شده است.

مهرداد امین وزیری، فعال کارگری مقیم ترکیه در گفتگو با کمپین ضمن تایید این خبر گفت: «قرار است جلسه دادگاهی زانیار در تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه ۹۷ برگزار شود».

نیروهای امنیتی در تاریخ ۱۴ مهرماه ۹۷ زانیار دباغیان از اعضای کمیته‌ی هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری را بازداشت کردند.

پیش‌تر یک منبع نزدیک به خانواده این فعال کارگری در گفتگو با گزارشگر کمپین گفته بود: “دو روز پس از بازداشت زانیار مورخ ۱۶ مهرماه نیروهای لباس شخصی مجددا منزل وی را تفتیش کرده و تلفن همراه و لب تاپ همسرش پرستو میرزایی را نیز ضبط کردند”.

آقای دباغیان پس از تحمل ۶۸ روز بازداشت در تارخ ۲۲ آذرماه ۹۷، با تامین وثیقه آزاد شد.

زانیار دباغیان روز سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ در شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «عضویت در احزاب مخالف حکومت» تفهیم اتهام و در پایان این جلسه برای این فعال کارگری قرار وثیقه صادر شد.

این فعال کارگری قبل‌تر نیز در بهمن‌ماه سال۹۳ بازداشت شده بود که نهایتا پس ازگذشت یک‌ماه با تامین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

مطالب مرتبط:

• روایتی از اعمال شکنجه‌های روانی و جسمی بر زانیار دباغیان، در طول مدت بازداشت
• زانیار دباغیان، تفهیم اتهام شد؛ صدور قرار وثیقه دیگر برای این فعال کارگری
• همسر زانیار دباغیان، فعال کارگری بازداشت شد

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل