آزادی زودهنگام زندانیان؛ چهار فعال کارگری از زندان کامیاران آزاد شدند

چهار فعال کارگری محبوس در زندان کامیاران که از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به احکام زندان محکوم‌شده بودند، از این زندان آزاد شدند. آزادی زودهنگام زندانیان سیاسی-امنیتی به مناسبت ۲۲ بهمن آغازشده و مشمول زندانیان می شود که کمتر از یک سال حبس دارند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷، مهرداد صبوری، آرام محمدی، امید احمدی و شاهو صادقی چهار فعال کارگری اهل کامیاران که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب به اتهام «تبلیغ علیه نظام» بدلیل شرکت در مراسم روزجهانی کارگر به احکام زندان محکوم‌شده بودند، مشمول عفو ۲۲ بهمن شده و از زندان کامیاران آزاد شد.

این چهار فعال کارگری اواخر آذرماه امسال جهت اجرای حکم خود را به زندان کامیاران معرفی کرده بودند.

مأموران امنیتی اردیبهشت ۱۳۹۵، مهرداد صبوری، امید احمدی، آرام محمدی، شاهو صادقی، را به دلیل شرکت در مراسم روز جهانی کارگر بدون ارائه حکم قضایی و پس از تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی، بازداشت کردند. این افراد در تاریخ ۵ خردادماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی با قید وثیقه آزاد شدند.

همچنین روژین ابراهیمی و دلنیا ابراهیمی نیز روز اول خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به اداره‌ی اطلاعات کامیاران احضار و تحت بازجویی قرار گرفته بودند.

شش فعال کارگری کُرد اهل کامیاران در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی مجموعا به چهار سال و شش ماه حبس محکوم شدند.

بر اساس حکم دادگاه تجدید نظر؛ مهرداد صبوری و امید احمدی هر کدام به یک سال حبس تعزیری، آرام محمدی و شاهو صادقی هر کدام به نود و یک روز حبس تعزیری، دلنیا صبوری و روژین ابراهیمی هر کدام به سه روز حبس تعزیری محکوم شدند.

شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان به ریاست مصطفی طیاری حکم بدوی چهار تن از فعالین را عینا تایید کرد و احکام صادره برای دلنیا صبوری و روژین ابراهیمی را از یک سال زندان به سه روز حبس تعزیری کاهش داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل