فرشید سعیدی از بازداشت‌شدگان اعتراضات مردادماه آزاد شد

فرشید سعیدی، شهروند ساکن تهران و از بازداشت‌شدگان اعتراضات مرداد ۹۷، از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۷ اسفندماه ۹۷، فرشید سعیدی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری مردادماه ۹۷، طی عفو ۲۲ بهمن‌ که مشمول تعدادی از زندانیان شده‌است، از زندان تهران بزرگ موسوم به فشافویه آزاد شد.

کمپین پیش‌تر گزارشی از وضعیت این زندانی گمنام محبوس در زندان بزرگ تهران منتشر کرده‌بود.

فرشید سعیدی، روز ۱۱ مرداد ماه ۹۷ طی اعتراضات مردمی، در تهران بازداشت شده بود و در بند ۱۱ تیپ ۱ زندان تهران بزرگ دوران محکومیت خود را پشت سر گذاشت.

این شهروند ساکن تهران در مراحل روند دادرسی از حق داشتن وکیل محروم بود و در شعبه ۲۸  دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” به یک سال حبس محکوم شده‌بود.

بر اساس گزارش‌های ارسالی، این شهروند ساکن تهران، طی مراحل رسیدگی به پرونده‌اش، از داشتن وکیل محروم شده‌بود.

یک منبع آگاه در رابطه با این زندانی محبوس در زندان فشافویه به کمپین گفته‌بود: «فرشید سعیدی ۳۰ ساله از بازداشت شدگان اعتراضات ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ است که در چهار راه ولیعصرِ تهران همراه با تعداد دیگری از شهروندان معترض بازداشت شد.»

کمپین پیش‌تر در مردادماه گزارش داده بود “شهروندانی که در اعتراضات مردادماه بازداشت شده‌اند در شرایط بدی، در زندان نگهداری می‌شوند و بیشتر آن‌ها هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته‌اند.”

اعتراضات مردادماه در کشور از شهرک صنعتی شاهپورجدید اصفهان در اعتراض به گرانی، افزایش تورم و قطعی مکرر برق آغاز شد و به سرعت به شهرهای دیگر سرایت کرد.

در روز  ۱۱ مردادماه سال جاری، شمار زیادی از شرکت‌کنندگان این تجمعات، از سوی نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند. این بازداشت‌ها، حد فاصل پارک دانشجو و خیابان حافظ در تهران انجام شده و معترضان پس از دستگیری از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی به بازداشتگاه وزرا منتقل شده اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی در همین رابطه نوشته: « قوه قضاییه ایران حداقل ۲۴ نفر را براساس اتهامات “مبهم” امنیت ملی، در ارتباط با اعتراضات اواسط تابستان در شهرهای مختلف کشور، محکوم کرده که مجازات آنها از شش ماه تا شش سال زندان متفاوت است.»

این گزارش همچنین به مرگ معترضی به نام “رضا اوتادی” در تظاهرات کرج به ضرب گلوله اشاره می کند و می گوید دولت ایران هنوز نتیجه تحقیقات درباره اینکه چه کسی مسئول مرگ او بوده را منتشر نکرده است.

بیشتر بخوانید:

دیده‌بان حقوق بشر: حکم زندان ۲۴ معترض در تهران صادر شد/ لیست اسامی

اسامی برخی بازداشت شدگان اعتراضات ۱۱ مردادماه/ ویدئو

اعتراضات مردادماه؛ صدور احکام زندان برای دو شهروند دیگر در تهران

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل