دادستان‌شهرستان نظرآباد: معلمی که ۵ دانش آموز دبستانی را با قاشق داغ سوزاند دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد از دستگیری معلم خاطی خبر داد که با قاشق داغ به پنج دانش آموز دبستانی صدمه بدنی وارد کرده بود.

قیومى، دادستان عمومى و انقلاب شهرستان نظرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقى و قضایى خبرگزارى میزان گفت: «در پى انتشار تصاویرى در فضاى مجازى در خصوص ایراد صدمه بدنى به دانش آموزان دبستانى توسط معلم، موضوع در دستور کار دادستانى قرار گرفت».

آقای قیومی گفته است که در اقدامات صورت گرفته مشخص شد معلم خاطى با قاشق داغ گردن و دست پنج دانش آموز را سوزانده است.

به گفته دادستان عمومى و انقلاب شهرستان نظرآباد، این دانش آموزان که در حیاط مدرسه مشغول سنگ پراکنى به یکدیگر بودند با تذکر معلم مواجه مى شوند و پس از بى توجهى دانش آموزان، معلم خاطى قاشق را توسط سماور داغ کرده و روى گردن و دست دانش آموزان گذاشته که پس از بازتاب این مسئله در فضای مجازی، معلم خاطی همان روز واقعه بازداشت شده است.

تاکنون برخى از خانواده‌ها شکایت کردند و برخى دیگر نیز رضایت دادند، اما دادستانى به عنوان مدعى العموم گفته که پیگیر این مسئله خواهد بود.

تنبیه دانش‌آموزان در ایران ممنوع است اما بین قانون و واقعیت‌های موجود فاصله وجود دارد و بعضا گزارش‌هایی از تنبیه بدنی دانش‌آموزان در رسانه ها منتشر می‌شود.

بر اساس ماده ۷۷ آیین‌نامه اجرایی مدارس در ایران مصوب ۱۳۷۹، اعمال هرگونه تنبیه از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است.

در ماده‌ ۸۱ همین آیین‌نامه تاکید شده است که “تنبیه‌ انضباطی‌ باید روشنگرانه‌ و آگاه‌ کننده‌ باشد” و در تنبیه‌های انضباطی باید “آبروی‌ دانش‌ آموز حفظ شود و از تنبیه‌ در حضور جمع‌ جز در موارد ضروری‌ اجتناب‌ گردد.”

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل