تداوم اعتصاب‌ غذای علیرضا رسولی در هشتمین روز در زندان مهاباد

«علیرضا رسولی» زندانی سیاسی کُرد از روز شنبه ۹ خردادماه ۱۳۹۴، در اعتراض به “بی‌توجهی به مداوای پزشکی و رسیدگی درمانی” دست به اعتصاب غذا زده است. این اعتصاب همچنان در جریان است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «علیرضا رسولی» در طول چند سال گذشته به دلیل داشتن توموری سرطانی در لگن و عفونت ریه در وضعیت بدی به سر می‌برد و این سومین باری است که به دلیل بی‌توجهی نسبت به مداوایش دست به اعتصاب غذا می‌زند.

گفته شده این زندانی سیاسی در روزهای اخیر نیز به دلیل افزایش عفونت ریه و بالا آوردن خون، چندین بار به بهداری مراجعه کرده است؛ اما مسوولین بهداری زندان تنها اقدام به تجویز داروی مسکن کرده‌ و اعلام کرده‌اند او باید به مرخصی اعزام شود.

منبع مطلعی از وضعیت این زندانی گفته: “اداره اطلاعات مهاباد با مرخصی این زندانی سیاسی مخالفت می‌کند و مداوما وی و خانواده‌اش را تهدید می‌کند، اما خانواده رسولی حاضر به تسلیم‌ شدن در برابر خواسته‌های غیرقانونی اداره اطلاعات نیستند.”

«علیرضا رسولی» در اواخر بهمن‌ماه سال ۹۱، به همراه چندین فعال دیگر کُرد در شهر مهاباد، به اتهام “پخش تراکت اعلامیه در روز چهانی زبان مادری” و “شرکت در تجمعات حمایت از کودکان شین‌آباد” بازداشت شد.
«علیرضا رسولی» در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شد. سپس در اسفندماه سال ۹۲، دادگاه انقلاب شهرستان سردشت این زندانی را نیز طی یک پرونده جدا به اتهام “خروج غیرقانونی از مرز” به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرد. وی به همراه «خضر رسول مروت» در فرودین‌ماه ۱۳۹۴، از زندان مرکزی ارومیه به زندان مهاباد منتقل شد.

«علیرضا رسولی» اکنون ۲۹ ماه است در زندان نگهداری می‌شود و همچنان در اعتصاب به سر می‌برد و برخی از فعالان مدنی در داخل کشور می‌گویند “اداره اطلاعات درصدد پرونده‌سازی جدید و افزایش حکم وی” است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل