انتقال ۲۵ زندانی دیگر از زندان قزل حصار کرج جهت اجرای حکم اعدام

۲۵ زندانی با جرایم مربوط به مواد مخدر از زندان “قزل‌حصار کرج” و “ندامتگاه مرکزی ” جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده اند. یکی از زندانیان که جهت حکم اعدام فراخوانده شده بود،به علت به تعویق افتادن اجرای حکم اعدام اقدام به کشتن یک زندانی از اتباع افغانستان نمود. در صورت اعدام این زندانیان آمار اعدامهای قزل‌حصار در یک ماه گذشته به بیش از ۸۰ تن است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سازمان حقوق بشر ایران درگزارشی ازانتقال ۲۵ زندانی با جرایم مربوط به مواد مخدر از زندان “قزل‌حصار کرج” و “ندامتگاه مرکزی ” جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی خبر داده است.
طی روز شنبه ۱۶ خرداد ماه۱۳۹۴ ، ۲۳ زندانی از سالنهای مختلف واحد ۲ زندان قزلحصار و یک زندانی در روز پنج‌شنبه ۱۴ خرداد ماه از زندان قزل‌حصار جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شده اند.
همچنین یک زندانی دیگر بانام “ح- ن” نیز طی روز شنبه ۱۶ خرداد ماه سال جاری از “ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ” جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی زندان قزل‌حصار منتقل شده است.
در ادامه این گزارش آمده است :”(ح- ن) پیش از انتقال به سلول انفرادی به‌جهت به تعویق انداختن اجرای حکم اعدام، با چاقوی دست ساز اقدام به قتل یک زندانی از اتباع افغانستان نموده است.”
“ گزارشها حاکی از به تعویق افتادن اجرای حکم (ح- ن) تا زمانی نامشخص را دارد .”
اسامی زندانیانی که طی روز شنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۳۹۴ جهت اجرای حکم اعدام از سالن ۱ واحد ۲ به سلول انفرادی منتقل شده اند به قرار زیر است:
«رضا منصوری»، «رضا کارگری»، «جاسم ویسی»، «سالار محمودزاده»،«علی تقی‌پور»، «بهروز صحرایی»، «مصطفی کوهی».

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل