سومین عضو یک خانواده بهایی در تهران بازداشت شد

ماموران امنیتی سومین عضو یک خانواده بهایی در تهران را بازداشت کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۷، «سعید ناصری»، شهروند بهایی ساکن تهران که برای پیگیری وضعیت همسرش «افسانه امامی» و برادرش «حمید ناصری» به دادسرای اوین مراجعه کرده‌بود، بازداشت شد.

«سعید»، شهروند بهایی، سومین عضو خانواده «ناصری» است که در تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت شده‌است.

نیروهای امنیتی در تهران، «افسانه امامی» را ۱۳ بهمن ۹۷ ساعت ۱۱ شب در منزل شخصی‌اش و «حمید ناصری» دیگر شهروند بهایی را روز دوشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۱ صبح در مقابل محل کسب خود بازداشت کردند.

مرتضی اسماعیل‌پور روزنامه‌نگار و فعال حقوق بهاییان می‌گوید: «سعید ناصری برادر حمید به صورتی بازداشت شد که خانواده این شهروند بهایی اطلاعی از دستگیری وی نداشتند و تا دو روز تصور می‌کردند این شهروند بهایی ناپدید شده‌است».

آقای اسماعیل‌پور معتقد است: «بازداشت سعید ناصری بیشتر شبیه گروگان‌گیری و آدم‌ربایی بوده، زیرا خانواده این شهروند بهایی به مدت دو روز اطلاعی از سرنوشت وی نداشته و نمی‌دانستند، توسط ماموران امنیتی بازداشت شده‌است».

گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران در طی عمر حکومت ایران بارها به بهایی ستیزی توسط حکومت ایران اعتراض کرده‌اند و آن را مصداق بارزی از بی‌توجهی دولت ایران به معاهدات حقوق بشری دانسته‌اند.

قانون اساسی جمهوری اسلامی، بهاییت را به عنوان دین یا مذهب به رسمیت نمی‌شناسد، از این رو بازداشت و زندانی کردن بهاییان نیز در طول چهار دهه کماکان ادامه داشته است.

اعضای آیین بهایی در ایران بزرگترین گروه اقلیت مذهبی غیرمسلمان در ایران را تشکیل می‌دهند. در سال‌های اخیر، بدرفتاری با بهاییان تشدید شده است و شامل تخریب قبرستان‌های آنان، دستگیری‌های خودسرانه، حمله به منازل، ضبط اموال، اخراج از کار، و سلب حقوق مدنی اساسی از آنها شده است. جوانان بهایی ایرانی همچنان از حق تحصیلات دانشگاهی محرومند و هر دانشگاهی که دانشجویان بهایی در آن مشغول به تحصیل باشند وادار به اخراج آنها می‌شود. متخصصین بهایی از انتصاب در شغل‌های دولتی محروم هستند و به دلیل اعتقاداتشان از جانب شرکت‌های خصوصی مورد تبعیض قرار می‌گیرند. حتی کسانی که از آنها دفاع می‌کنند نیز مورد حمله قرار می‌گیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل