۳ زندانی سیاسی زندان رجایی شهر به مدت چند ساعت به بند اطلاعات منتقل شدند

جعفر اقدامی، سعید ماسوری و افشین بایمانی، سه تن از زندانیان سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، به بند اطلاعات موسوم به بند سپاه انتقال یافتند.که بعد از چند ساعت مجددا به به سالن ۱۲ بازگرداننده شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ساعت ۱۳ امروز چهارشنبه ۲۰ خرداد، سعید ماسوری ، افشبن بایمانی و جعفر اقدامی به بند ۸ زندان رجایی شهر موسوم به بند سپاه اعزام شدند. که ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه هر سه زندانی به سالن ۱۲ بازگراننده شدند.

هنوز دلیل انتقال این زندانیان معلوم نشده است.

جعفر اقدامی که دومین محکومیت سیاسی خویش را سپری می‌کند، به جرم شرکت در مراسم سالگرد اعدام های دهه ۶۰ در گورستان خاوران و خواندن شعری به یاد قربانیان آن دهه ابتدا به ۵ سال حبس و پس از تجدید نظر خواهی در اقدامی نامتعارف به ۱۰ سال حبس محکوم شد، وی ابتدا به زندان اوین و پس از مدتی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

سعید ماسوری در دی ماه سال ۱۳۷۹ به همراه غلام حسین کلبی به اتهام رابطه با سازمان مجاهدین خلق در شهرستان دزفول بازداشت و تا این لحظه را بدون هیچ‌گونه مرخصی در بازداشت‌گاه اداره اطلاعات اهواز، اوین و رجایی شهر سپری کرده است، نامبرده در سال ۱۳۸۱ و در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد ولی در ‌‌نهایت حکم وی به حبس ابد تقلیل پیدا کرد، وی پس از دستگیری مدت ۱۴ ماه را در سلول انفرادی اداره اطلاعات اهواز سپری کرد و سپس او را به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال دادند، این زندانی سیاسی مدتی نیز در زندان اوین زندانی بود و اکنون مشغول تحمل حبس در زندان رجایی شهر کرج است.

افشین بایمانی زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، در ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به جرم کمک به فرار برادر خود «مهدی بایمانی» بازداشت و به اعدام محکوم شد، این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شد اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد تقلیل یافت، این زندانی هم اینک در حال تحمل پانزدهمین سال حبس خود در زندان رجایی شهر کرج می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل