سعید اقبالی فعال مدنی به دادگاه انقلاب احضار شد/ سند

سعید اقبالی، فعال مدنی ساکن کرمانشاه به دادگاه انقلاب تهران احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سعید اقبالی، فعال مدنی ساکن کرمانشاه برای ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۸ به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران احضار شده‌است.

یک منبع مطلع به کمپین گفت: «آقای اقبالی در خصوص اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” باید در روز چهارشنبه ۲۱ فرودین در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب با ریاست قاضی مقیسه حاضر شود».

این فعال مدنی، ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ به همراه تنی چند از فعالین مدنی در نقاط مختلف ایران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷، با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی، تا زمان برگزاری دادگاه از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین آزاد شده‌بود.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفته‌بود: «خانواده سعید اقبالی  برای  تبدیل قرار وثیقه به کفالت بارها به دادسرای اوین مراجعه کردند، اما بازپرس پرونده با  خواسته آنها موافقت نمی کرد تا بالاخره پس از تلاش های فراوان خانواده سعید اقبالی توانستند وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی را برای او فراهم کنند و او فعلا تا زمان تشکیل دادگاه، موقتا آزاد شد.»

در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، سعید اقبالی به همراه تعدادی از فعالین مدنی طی یک عملیات سراسری در نقاط مختلف ایران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند، این افراد پس از بازداشت به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل و بدون دسترسی به وکیل مراحل بازجویی و بازپرسی را طی کرده اند. گزارش شده است دادسرای اوین به برخی از این افراد اتهاماتی مانند تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی را تفهیم کرده است.

سعید اقبالی، فعال مدنی ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۶ از سوی ماموران امنیتی در کرمانشاه بازداشت و دو روز بعد ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ از کرمانشاه به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده‌بود. هم زمان با بازداشت سعید اقبالی در کرمانشاه، شیما بابایی و همسرش داریوش زند در بهبهان، محمود معصومی، سعید سیفی جهان، نادر افشاری و بهنام موسیوند در تهران بازداشت شده بودند.

از فعالان مدنی بازداشت شده در ۱۲ بهمن ۱۳۹۶، سعید سیفی جهان در تاریخ ۸ اسفندماه، شیما بابایی در ۱۲ اسفندماه، همسر وی داریوش زند نیز در ۱۳ اسفندماه و محمود معصومی در تاریخ ۱۴ اسفندماه سال  نادر افشاری در تاریخ ۲۷ اسفندماه  و بهنام موسیوند در ۲۸ اسفند ماه همان سال با  تامین وثیقه از زندان اوین آزاد شده بودند.

سعید اقبالی پیش‌تر نیز در ۳ بهمن ۱۳۹۵ به همراه گلرخ ابراهیمی همسر آرش صادقی، از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل