شهروندان اهوازی خواستار عزل استاندار خوزستان شدند/ ویدیو

شمارى از فعالان حقوقى و مدنى اهل اهواز، در نامه‌ای خطاب به «حسن روحانی»، رییس جمهوری ایران، خواستار عزل «غلامرضا شریعتى»، استاندار خوزستان شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در پی واکنش “تند و توهین‌آمیز” استاندار خوزستان به انتقاد یک شهروند سیل‌زده در خصوص عدم رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان، شماری از فعالان حقوقی و مدنی اهواز، در نامه‌ای خطاب به «حسن روحانی»، خواستار توبیخ و عزل وی از سمت استانداری خوزستان شدند.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان روز ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ در واکنش به انتقاد یک شهروند سیل‌زده در این استان که از او پرسیده بود: “برای همه کار می‌کنید یا فقط برای سوریه”، گفته بود: «حرف‌های بی ربط نزن، آدم مخالف نظام بی تربیت. برو گفتم. برو تا ندادم…». (ویدئوی انتهای خبر)

متن کامل نامه در ادامه آمده است:

“«وَ قُولُوا لِلنّاسِ حُسناً» و با مردم (به زبان) خوش سخن بگویید.

سوره بقره-آیه۸۳

جناب آقای روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید سیل ویرانگر خوزستان را در نوردید و پس از تخریب منازل مسکونی و اراضی کشاورزی، تخلیه شهرها و روستاها کودکان، زنان، سالمندان و جوانان را آواره نمود، شهروندان ایرانی بنا به حس مسئولیت‌پذیری و انسان دوستی بطور مستمر در کنار دیگر نهادها و نیروهای دولتی در حال امدادرسانی به سیل‌زدگان و تامین احتیاجات اولیه زندگی اعم از غذا، آب، پوشاک و اقلام بهداشتی هستند علی‌رغم این وضعیت بحرانی حاکم بر استان خوزستان متاسفانه در مورخ  ۱۳۹۸/۱/۱۹ مشاهده شده که عالی ترین مقام دولت، استاندار خوزستان با لحنی تحکم آمیز و  پرخاشگرانه ( حرف بی ربط نزن! آدم مخالف نظام بی‌تربیت  بروبیرون، تا ندادم…) ضمن الصاق اتهام به شهروندی که در معرض شدید ترین فشارهای روحی و روانی ناشی از سیل ویرانگر قرار گرفته به وی توهین و با الفاظی که دور از شان یک مسئول در دولت جمهوری اسلامی او را طرد می نماید لهذا اینجانبان ذیل جمعی از شهروندان ایرانی تقاضای توبیخ آقای شریعتی و عزل وی از سمت استانداری خوزستان را داریم مقتضی است ضمن موافقت با این درخواست جمعی سریعا نسبت به عزل وی اقدام و آرامش را در این فضای بحرانی حاکم فرمایید.”

(اسامی امضا کنندگان نزد کمپین محفوظ است.)

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در واکنش به انتقاد یک شهروند سیل‌زده گفته بود: «حرف‌های بی ربط نزن، آدم مخالف نظام بی تربیت. برو گفتم. برو تا ندادم…»:

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل