مجید عابدین زاده مقدم، فعال مدنی از زندان اوین آزاد شد

مجید عابدین زاده مقدم، زندانی سیاسی محبوس دربند ۸ زندان اوین، با پایان دوران محکومیت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز سه‌شنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۹۸، مجید عابدین زاده مقدم فعال مدنی با پایان دوران محکومیت از زندان اوین آزاد شد. این زندانی سیاسی از سوی شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده به احکام زندان محکوم‌شده بود.

مأموران امنیتی در تاریخ ۱۲ آذرماه ۱۳۹۳، آقای عابدین زاده مقدم از زندانیان سابق بازداشتگاه کهریزک در سال ۸۸ را در منزل پدری‌اش بازداشت و به بند ۲ الف سپاه زندان اوین منتقل کردند.

این فعال مدنی، نزدیک به ۴ ماه را در سلول انفرادی سپری کرده و پس از پایان دوران بازجویی به بند ۸ زندان اوین منتقل و در مردادماه ۱۳٩۴ پس از تحمل ۸ ماه حبس با قرار وثیقه ٣٠٠ میلیونی به صورت موقت آزاد شده بود.

اسفندماه ۱۳۹۳، شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «احمد زاده»، آقای عابدین زاده مقدم را به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور”، “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد که با اعتراض وی و اعمال ماده ١٣۴، این حکم از سوی شعبه ۳۹ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی شفیعی خورشیدی به سه سال حبس کاهش یافت.

روز سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵، آقای عابدین زاده مقدم،  روز سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵، آقای عابدین زاده مقدم، جهت تحمل محکومیت ۳۶ ماهه حبس، خود را به شعبه اجرای احکام زندان اوین معرفی کرده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل