کیفرخواست پرونده جدید امیرسالار داودی صادر شد

وحید مشگانی فراهانی، وکیل مدافع امیرسالار داودی، وکیل حقوق بشری محبوس در زندان اوین از صدور کیفرخواست در پرونده جدید موکلش و ارجاع آن به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی خبر داد.

امروز سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸، وحید مشگانی فراهانی وکیل مدافع امیرسالار داودی در گفت وگو با خبرنگار  ایرنا با اعلام این مطلب گفت: پیش از این پرونده اول موکلم تحت عناوین اتهامی توهین به مقامات و تبلیغ علیه نظام در شعبه اول بازپرسی دادسرای اوین رسیدگی و با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال شده بود.

وی اضافه کرد: موکلم پرونده دیگری نیز تحت عناوین اتهامی همکاری با دول متخاصم از طریق مصاحبه با شبکه تلویزیونی صدای آمریکا (voa) و تشکیل گروه برای براندازی نظام در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین داشت که این پرونده نیز نهایتاً با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال شد.

این وکیل دادگستری افزود: دادگاه هنوز وقت رسیدگی به اتهامات موکلم در این پرونده ها را تعیین نکرده است.
مشگانی فراهانی درباره پرونده ای که برای همسر امیرسالار داودی تشکیل شده بود نیز گفت: در این پرونده که با عنوان اتهامی اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی تشکیل شده بود، شعبه بازپرسی قرار منع تعقیب صادر کرد.

ماموران حفاظت اطلاعات قوه قضاییه روز سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷، امیر سالار داودی وکیل حقوق بشری  که طی سال‌های اخیر وکالت تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی را به عهده داشته است را بازداشت و به بند ۲۴۱ زندان اوین منتقل کردند.

مأموران حفاظت اطلاعات قوه قضاییه همراه با بازداشت امیر سالار داودی محل کار و منزل وی را بازرسی و تعدادی از پرونده‌ها موکلان و وسایل شخصی وی را نیز ضبط کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل