نامه تسلیت توحید قریشی زندانی عقیدتی به مناسبت درگذشت مولوی ابراهیم صفی‌زاده روحانی سنی مذهب

توحید قریشی، زندانی عقیدتی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج، در نامه‌ای به مناسبت درگذشت مولوی ابراهیم صفی‌زاده، روحانی اهل سنت ایرانی که در شهر هرات افغانستان در حمله‌ای مسلحانه از سوی چند ناشناس مورد سوقصد قرار گرفته‌بود، تسلیت گفت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه ۳ خردادماه ۱۳۹۸، توحید قریشی، زندانی عقیدتی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج در نامه‌اش به خانواده مولوی ابراهیم صفی‌زاده و جامعه اهل سنت درگذشت این روحانی را که در حمله‌ای مسلحانه جان خود را از دست داده، تسلیت گفته‌است.

توحید قریشی در بخشی از نامه‌اش نوشته‌است: «شهادت علما از یک سو موجب تأثر و تأسف است، چرا که علما ستارگان آسمان ایمان هستند که راه ایمان و هدایت را برای رهروان روشن می‌نمایند و تاریکی‌های فتنه و شبهات را می زدایند و تشنگان معرفت را سیراب می‌نمایند و از سوی دیگر شهادتشان موجب افتخار پیروانشان است که رهبرانی را برگزیده‌اند که سخنان‌شان را با عمل‌شان و صداقت‌شان را با مبارزه و استقامت و فداکاری و شهادتشان به اثبات می رسانند و با خونشان چراغ مسیر حق را روشن نگاه می‌دارند و بی‌تردید شهادت عالمان اهل سنت دلیل بر تدوام حیات و پویایی جامعه اهل سنت بوده و بیشتر از پیش موجب بیداری شده و جوانان را بر حول محور علما گرد می‌آورد و نیز بیشتر از پیش دشمنان کینه توز را به سقوط در پرتگاه تاریخ و نزول عذاب الهی نزدیک می‌کند».

آقای قریشی در انتهای این نامه می‌گوید: «بدینوسیله اینجانب سید توحید قریشی زندانی عقیدتی سیاسی زندان رجایی شهر کرج شهادت مولوی محمد ابراهیم صفی‌زاده را به خانواده ایشان و عموم جامعه اهل سنت تسلیت می گویم».

مولوی ابراهیم صفی‌زاده روحانی اهل سنت ایرانی که روز جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، از سوی چند ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستانی در هرات منتقل شده‌‌بود، روز چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸، جان خود را از دست داد.

منبع آگاهی، پیش‌تر به کمپین گفته‌بود که این روحانی پس از اقامه نماز جمعه از سوی چند ناشناس با شلیک سه گلوله به گردن، شانه و کلیه مورد سوقصد قرار گرفته‌بود.

مولوی ابراهیم صفی‌زاده، روحانی اهل سنت ایرانی، نویسنده و فعال رسانه‌ای ساکن هرات افغانستان بود.


توحید قریشی، زندانی عقیدتی، علیرغم پایان دوران محکومیت و گذشتن موعد آزادی با کارشکنی مسئولین قضایی کماکان در زندان به‌سر می‌برد.

یک منبع مطلع در خصوص آخرین وضعیت توحید قریشی به کمپین گفته‌بود: «توحید قریشی امام جمعه سابق مسجد امام شافعی تالش، تحصیل کرده علوم دینی، حافظ قرآن و فعال مذهبی اهل سنت، از ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در زندان رجایی‌شهر محبوس است و علی‌رغم پایان دوران محکومیت پنج ساله‌اش، از ۱۳ فروردین ۹۸ به صورت بلاتکلیف در زندان است».

گفتنی است که این زندانی عقیدتی و فعال مذهبی در تاریخ هفدهم مرداد ۱۳۹۷ از زندان رجایی شهر کرج به بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات انتقال داده شده و بعد از گذشت چهارماه و نیم، به زندان رجایی‌شهر بازگردانده و در پرونده جدیدی با اتهام “تبلیغ علیه نظام” مواجه شد که هنوز در مرحله رسیدگی است و رای برای آن صادر نشده‌است.

پیش‌تر این زندانی عقیدتی به همراه حمزه درویش یکی دیگر از زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجایی‌شهر از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ تا چهارشنبه یکم اسفند در سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زده‌بود.

همچنین گزارش شده‌بود که این انتقال به سلول انفرادی در پی یورش گارد زندان به زندانیان اهل سنت، به بهانه امتناع توحید قریشی، از حضور در جلسه دادگاه به دلیل عدم رعایت فاصله زمانی قانونی بین تاریخ ابلاغ و تاریخ دادگاه و همچنین عدم دسترسی به وکیل صورت گرفته بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل