یادداشتی از اکبر آزاد در اعتراض به روند غیرقانونی بازداشت عباس لسانی و اعلام حمایت از وی

اکبر آزاد؛ با توجه به اینکه آقای عباس لسانی چندین ماه است به شیوه غیرقانونی محبوس شده و از ابتدایی‌ترین حقوق مدنی و شهروندی خود محروم گشته‌اند، لذا لازم به یادآوری و تأکید می‌داند:
فعالان ملی-مدنی آذربایجان حق دارند در چارچوب قانون و عرف رایج و قوانین بین‌المللی در جهت رسیدن به اهداف قانونی خود فعالیت کنند!

رفتارهای خلاف قانون افرادی که خودسرانه منجر به ایجاد محدودیت‌های غیر قابل قبول برای فعالین ملی-مدنی آذربایجانی می‌شوند، فی‌نفسه مردود و محکوم است!

همچنین به تبع آن اعمال تضییق‌های غیرقانونی چند ماه اخیر بر علیه مبارز خستگی‌ناپذیر آذربایجان آقای عباس لسانی نیز مردود و محکوم است!

باید دانسته شود تحمیل شرایط نامطلوب و غیر قانونی به آقای عباس لسانی تنها موجبات دغدغه خانواده محترم ایشان را فراهم نکرده‌است، بلکه چنین تحمیلات خلاف قانون موجب نگرانی و دغدغه‌های شدید تمامی فعالان ملی-مدنی راستین آذربایجانی و تمامی آزاد اندیشان صدیق می‌باشد، لذا با تأکید بر تمامی قوانین کشوری و بین‌المللی در زمینه حقوق فردی و شهروندی؛ خواستاری پای‌بندی دادگاه‌های مربوطه به قانون و فراهم کردن شرایط مناسب برای دفاع قانونی آقای عباس لسانی به همراه وکیل انتخابی خودشان هستم!

طبیعی است مسئولیت عدم رعایت قوانین متوجه کسانی می‌باشد که با خودسری و خودرأیی موجبات نادیده گرفته شدن و مانع جاری شدن حقوق فردی و شهروندی و اساسا تمامی قوانین می‌شوند.

همچنین باید دانسته شود، هرگاه آقای عباس لسانی به دلیل عدم فراهم شدن شرایط قانونی و مناسب جهت دفاع از خود در صحن علنی دادگاه و نیز به دلیل بسته شدن تمامی راه‌های قانونی، اقدام به اعتصاب غذا نمایند، مسئولیت صدمات وارده به سلامت جسمی و روحی ایشان و نیز سایر عواقب بعدی آن به عهده قانون‌شکنان خود رأی خواهد بود!

با احترام-اکبر آزاد-۴ خردادماه ۱۳۹۸

مطلب مرتبط:

عباس لسانی: “در صورت خودداری زندان از تحویل پرونده دست به اعتصاب غذا می‌زنم”

اشاره: مسوولیت محتوای نوشتارها و مقاله‌های ارسالی، بر عهده نویسنده است و کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دیدگاه‌ها و آرای مطرح شده در محتوای مطالب را ارزش‌گذاری نمی‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل