اقدام به خودکشی یک زندانی در زندان سراوان

یک زندانی بلاتکلیف در زندان سراوان اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، عمران میرکازهی، فرزند عبدالمجید، شهروند بلوچ محبوس در بند یک جوانان زندان سراوان به‌ دلیل بلاتکلیفی طولانی مدت و بی‌توجهی ایرج نوربخش، رئیس زندان نسبت به وضعیتش، اقدام به خودکشی کرد.

یک منبع آگاه گفت: «عمران میرکزهی با نوشتن چند گزارش از وضعیت طولانی مدت بلاتکلیفی پرونده‌اش از مسئولان زندان درخواست انتقال گزارشاتش را به دادگاه کرده است، اما رئیس زندان هیچ توجه و اقدامی برای فرستادن گزارش‌های نوشته شده نکرده است».

مدتی پیش عمران میرکزهی از وضعیت نابسامان و درگیری‌های روزانه بین زندانیان انتقاد کرده و خواستار کنترل این وضعیت شده بود که این انتقاد دخالت تلقی شده و به دستور جهان‌تیغ مسئول حفاظت زندان، میرکزهی را در قسمت نگهبانی مورد ضرب و جرح قرار داده و با زدن دستبند به قرنطینه منتقل کرده بودند.

همچنین مدتی پیش مسلم سپاهی، زندانی بند یک زندان سراوان نیز به‌علت انتقاد به وضعیت زندان به قرنطینه منتقل شده بود.

این منبع در ادامه گفت: «از زمانیکه ایرج نوربخش به سمت رئیس زندان سراوان منصوب شده درگیری بین زندانیان خصوصا در بند جوانان افزایش یافته و آقای نوربخش برای برقراری نظم در بندهای زندان اقدام موثری انجام نداده است و برخی موارد زندانی که به این بی نظمی اعتراضی کرده توسط رئیس زندان ایرج نوربخش و حفاظت زندان «جهان‌تیغ» به قرنطینه و به مکانی نامعلوم تبعید شده است».

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل