جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات توحید امیر امینی و کیانوش اصلانی دو فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان اوین صبح روز گذشته در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده برگزار شد. این دو شهروند اردبیلی روز چهارشنبه اول اسفند ۱۳۹۷ به هنگام پخش پوسترهای مرتبط با روز جهانی زبان مادری در تهران بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲ تیرماه ۱۳۹۸، جلسه دادگاه رسیدگی پرونده کیانوش اصلانی و توحید امیر امینی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران بابت اتهامات ”اجتماع و تبانی به‌قصد برهم زدن امنیت ملی کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام” با حضور کارشناسان وزارت اطلاعات و به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده برگزار شد.

روز یکشنبه ۲۶ خردادماه ۱۳۹۸، پس از ابلاغ کیفرخواست از این دو شهروند خواسته‌شده بود که جهت تکمیل پرونده و دفاع بابت اتهامات ” اجتماع و تبانی به‌قصد برهم زدن امنیت ملی کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام ”روز شنبه اول تیرماه ۱۳۹۸ ساعت ۹ صبح در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران حاضر شوند.

یک منبع آگاه در رابطه با روند برگزاری جلسه دادگاه این دو شهروند به کمپین گفت: «اجتماع و تبانی به‌قصد برهم زدن امنیت ملی کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام ” دو اتهامی بوده که آقایان اصلانی و  امیر امینی ضمن رد این اتهامات، در مقام دفاع از اقدامشان مبنی بر تکثیر بروشورهای مرتبط با روز جهانی زبان مادری برآمده‌اند».

این منبع در ادامه افزود: «جلسه دادگاه بیشتر از طرح سؤال حول اتهامات، اختصاص به نکته نظرات، پیشنهاد‌ها و سؤالات کارشناسان اداره اطلاعات سپری‌شده است. کارشناسان اداره اطلاعات  نظر این دو فعال را درباره آشتی ملی و چگونگی دستیابی به این امر را جویا شده‌اند که  امیر امینی نقض حقوق شهروندی و سرکوب سیستماتیک حقوق اتنیک ها در ایران را موانع تحقق آن دانسته است».

بر اساس این گزارش در پایان جلسه دادگاه قاضی احمدزاده به دلیل کافی نبودن زمان رسیدگی به این پرونده مقرر کرده که طی روزهای آینده نیز دومین جلسه دادگاه در این شعبه برگزار شود.

توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی که روز چهارشنبه اول اسفند ۱۳۹۷ به هنگام پخش پوسترهای مرتبط با روز جهانی زبان مادری در تهران بازداشت و  بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر شدند. این دو شهرونداردبیلی پس از پایان مراحل بازجویی به بند ۴ زندان اوین منتقل شدند.

بیشتر بخوانید:

صدور کیفر خواست برای کیانوش اصلانی و توحید امیر امینی

دو شهروند اهل اردبیل در تهران بازداشت شدند

توحید امیرامینی شهروند اهل اردبیل به بند ۴ زندان اوین منتقل شد

تداوم بازداشت توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی در زندان اوین

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل