نُه شهروند کُرد توسط نیروهای امنیتی در کرمانشاه بازداشت شدند

هفته گذشته ۹ شهروند کُرد در استان کرمانشاه به‌صورت جداگانه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. گفته می‌شود که یکی از بازداشت‌شدگان کارمند اداره آموزش و پروش ثلاث‌باباجانی بوده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای چهارشنبه پنجم تا جمعه هفتم تیرماه، ۹ شهروند کرد به نام‌های «شاهین آغاویسی»، «وحید مهرورز»، «نازار جمشیدی»، «فرامرز رستمی»، «علی رستمی»، «ایمان رستمی»، «فرشاد میری»، «پژمان امیدی» و «سالار رمضانی» کارمند آموزش‌وپرورش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

بر اساس این گزارش به‌غیراز «سالار رمضانی» دیگر بازداشتگان از اهالی روستای “بزمیرآباد” از توابع دهستان پشت‌تنگ در شهرستان سرپل ذهاب بوده‌اند.

سالار رمضانی
سالار رمضانی

مأموران امنیتی روز پنج‌شنبه ششم تیرماه، بدون در دست داشتن حکم قضایی «سالار رمضانی» ۴٠ ساله، کارمند اداره آموزش‌وپرورش ثلاث‌باباجانی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

علیرغم پیگیری‌های انجام‌شده از سوی خانواده افراد بازداشت‌شده تاکنون از دلایل اتهامات و محل نگهداری این افراد اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما گفته می‌شود این افراد عمدتاً به “اتهام همکاری با یکی از احزاب کردستانی اپوزسیون حکومت ایران” بازداشت‌شده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل