بی‌خبری از وضعیت دو شهروند بازداشتی ساکن نقده

میرموسی ضیاء گرگری و سجاد شهیری، دو شهروند ساکن نقده ممنوع الملاقات هستند و خانواده‌های آن‌ها از زمان بازداشت از وضعیت‌شان بی‌خبر هستند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از وضعیت میرموسی ضیاء گرگری و سجاد شهیری، دو فعال ترک (آذربایجانی) که در اولین روز از تیرماه ۱۳۹۸ از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان اورمیه منتقل شده‌اند، اطلاعی در دست نیست. گفته می‌شود علی‌رغم آنکه ۱۶ روز از بازداشت این دو گذشته‌است، اما مقامات قضایی پاسخی در خصوص دلیل بازداشت این دو به خانواده‌ها نداده‌اند و تنها به ذکر این موضوع اکتفا کرده‌اند که “دیگر مراجعه نکنید. با شما تماس می‌گیریم و فعلا ممنوع‌الملاقات هستند.”

یک منبع مطلع در تکمیل این خبر به کمپین گفت: «مامورین در پاسخ به مراجعه پیاپی خانواده‌ها گفته‌اند؛ “مراجعه نکنید، فعلا ممنوع‌الملاقات هستند و پس از اتمام مراحل بازجویی از وضعیتشان اطلاع خواهید یافت.” این در حالی‌است که نزدیکان آن‌ها نگران وضعیت سلامتی آن‌ها هستند.»

تنها خبری که از این دو شهروند اهل نقده به‌دست آمده این است که پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان اورمیه منتقل شده‌اند.

از سوی دیگر، بر اساس این گزارش، آقای ضیاء گرگری، به دلیل ابتلا به دیابت و سابقه ناراحتی قلبی، نیازمند به مصرف دارو است و همین موضوع باعث نگرانی نزدیکان وی شده‌است.

روز شنبه ۱ تیرماه ۱۳۹۸، سجاد شهیری، فعال ترک (آذربایجانی) ساکن نقده از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد و در موردی مشابه، در همین روز و ساعاتی پس از این بازداشت، میرموسی ضیاء گرگری، فعال ترک (آذربایجانی) نیز بازداشت شد.

کمپین پیش‌تر خبر بازداشت این دو  شهروند ساکن نقده را منتشر کرده‌بود.

مأموران امنیتی در زمان بازداشت و بازرسی‌های انجام‌شده، توضیحاتی در رابطه با بازداشت آن‌ها ارائه نکردند.

مطالب مرتبط:

میرموسی ضیاء گرگری، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

دو بازداشت در نقده طی یک‌روز؛ سجاد شهیری فعال ترک (آذربایجانی) بازداشت شد

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل