مولود حاجی‌زاده، روزنامه نگار با وثیقه آزاد شد

مولود حاجی‌زاده، روزنامه‌نگار که روز دوشنبه پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت‌شده بود، با تأمین وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸، مولود حاجی‌زاده، روزنامه‌نگار با سپردن وثیقه آزاد شد.

از دلایل بازداشت و اتهام مطروحه علیه خانم حاجی‌زاده تا این لحظه اطلاعی دقیقی در دست نیست. اما به نوشته برخی وب‌سایت های حقوق بشری اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “تشویش اذهان عمومی” به ایشان تفهیم شده است.

حسن اسدی زیدآبادی، پژوهشگر حقوق‌بشر و فعال سیاسی در توییتر خود روز گذشته دوشنبه ۲۴ تیر، خبر بازداشت خانم حاجی زاده را منتشر کرده و نوشته‌ بود: «مولود حاجی‌زاده، روزنامه‌نگار حوزه زنان که طی هفته‌های اخیر مکررا از سوی سازمان اطلاعات سپاه احضار و بازجویی شده بود، امروز پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت شده است. به او گفته بودند برای دفاع آخر و تودیع وثیقه در دادسرا حاضر شود».

مولود حاجی‌زاده، پیش‌تر در تجمع ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ (۸ مارس، روز جهانی زنان) مقابل وزارت کار، به همراه شماری دیگر از فعالان بازداشت و شامگاه دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ از زندان قرچک ورامین با قرار کفالت آزاد شده‌بود.

لازم به توضیح است؛ ایران کماکان در قعر جدول رتبه‌بندی آزادی رسانه‌ها در جهان قرار دارد.

در گزارش سالانه رده‌بندی آزادی مطبوعات جهان در سال ۲۰۱۹، ایران از میان ۱۸۰ کشور، در رتبه ۱۷۰ قرار گرفته‌است و طی ماه‌های اخیر بازداشت روزنامه‌نگاران در ایران افزایش یافته‌است.

همچنین ایران در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات ۲۰۱۸ گزارش‌گران بدون مرز نیز از میان ١٨٠ کشور جهان در رده ١۶۴ قرار داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل