یک زندانی سنی مذهب در زندان رجایی‌شهر کرج دست به اعتصاب غذا زد

حسن رشیدی، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسن رشیدی، زندانی عقیدتی-سیاسی سنی مذهب که ۳ سال از دوران محکومیت ۵ ساله‌اش را پشت سر گذاشته‌است، به دلیل ممانعت مقامات قضایی کشور با آزادی مشروطش از روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸ دست به اعتصاب غذا زد.

حسن رشیدی، شهروند عرب زبان ۲۲ ساله اهل شهر نخل‌تقی در استان بوشهر به اتهام “همکاری با جمعیت‌های معارض نظام” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده و اکنون در اوایل چهارمین سال دوران محکومیت خود به‌سر می‌برد.

او بارها درخواست آزادی مشروط کرده‌، اما مقامات قضایی کشور با درخواست او مخالفت می‌کنند.

یک منبع نزدیک به این زندانی به کمپین گفت: «علت اعتصاب غذای آقای رشیدی در زندان، به دلیل بی‌جواب ماندن خواسته‌های مکررش مبنی بر آزادی مشروط بوده‌است».

این منبع اضافه کرد: «سال گذشته زندانیان بسیاری مشمول عفو شدند و حتی بسیاری از زندانیانی که عضو خانواده‌های شهدا، جانبازان یا ایثاگران بودند، با عفو آزاد شدند. پدر آقای رشیدی جانباز دوران جنگ است، اما وزارت اطلاعات و قوه قضاییه به دلیل سنی مذهب بودن این زندانی و امنیتی بودن اتهامش، او را از عفو محروم کرده و گفته‌اند که این عفو شامل شما نمی‌شود».

از سوی دیگر گفته می‌شود که هیچ تبصره و قانونی وجود ندارد که این عفو شامل اتهاماتی مانند اتهام آقای رشیدی شود. اما مسئولان قضایی بیشتر زندانیان از اقلیت‌های مذهبی و قومی را از این امتیاز محروم می‌کنند.

این منبع که خواست نامش گفته نشود، در آخر گفت: «پدر آقای حسن رشیدی بارها با مراجعه به بنیاد جانبازان و ایثارگران و پیگیری گرفتن عفو برای فرزندش و درخواست کمک و ارسال نامه از طرف بنیاد جانبازان و ایثارگران به زندان و قوه قضاییه مراجعه کرده‌است، اما به او پاسخی قانع کننده نمی‌دهند و هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته‌است.»

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل