شاپور احسانی‌راد عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران بازداشت شد

روز جاری شاپور احسانی‌راد، عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران بازداشت شد.

روز دوشنبه ۷ مرداد حدود ساعت ۱۲ ظهر نیروهای امنیتی با یورش به محل کار شاپور احسانی‌راد، او را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

تلگرام «اتحادیه آزاد کارگران ایران» در خصوص این عضو هیئت مدیره خود نوشته‌است؛ “وی نماینده سابق کارگران نورد پروفیل ساوه و از اعضای هییُت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی (بستا) است.”

شاپور احسانی راد بعد از بازنشستگی با توجه به سطح نازل مستمری بازنشستگی از روز ۶ اردیبهشت ماه در بخش مدیر داخلی یک مجتمع مسکونی مشغول به کار شده بود که مأمورین امنیتی در همان محل کار وی را دستگیر کرده و با خود برده اند.

شاپور احسانی راد از هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران، مشاور قانونی کارگران اعتصابی لوله و نورد صفا، نماینده اخراجی کارگران کارخانه پروفیل ساوه و نماینده ۱۰۰۰ کارگر در شکایت از صندوق سازمان تامین اجتماعی بود.

او پیش از این بارها بازداشت و با احکام زندان و شلاق مواجه شده‌بود.

در ماه های اخیر برخی اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران بازداشت و احضار شده‌اند و فشار بر فعالان کارگری افزایش یافته‌است.

جعفر عظیم زاده دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد و برای پروین محمدی، ناهید خداجو، نسرین جوادی، فرهاد شیخی، هادی سلیمانی و مهدی فخری نیز پرونده های قضایی تشکیل شده‌است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران دستگیری شاپور احسانی راد را محکوم کرده و از تشکل‌های کارگری و نهادهای بین المللی خواسته است خواستار آزادی تمام کارگران بازداشتی شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل