امیر رئیسیان؛ لیلا حسین‌ زاده جهت تحمل حبس به بند زنان زندان اوین منتقل شد

امیر رئیسیان وکیل لیلا حسین زاده دانشجوی که بابت اتهامات «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» به ۳۰ ماه زندان محکوم شده بود، از انتقال موکلش جهت اجرای حکم به بند زنان زندان اوین خبر داد. این دانشجوی معترض روز ۶ مردادماه توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

روز دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸، امیر رئیسیان، وکیل مدافع لیلا حسین زاده با انتشار یادداشتی در توئیتر خود، خبر انتقال این فعال دانشجویی به بند زنان زندان اوین برای اجرای حکم زندان را تایید کرد.

روز  یکشنبه ۶ مردادماه ۱۳۹۸، لیلا حسین‌زاده، دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران، توسط ماموران امنیتی در منزل خود بازداشت شد.

کانال تلگرامی شورای صنفی دانشجویان کشور در رابطه با بازداشت خانم حسین زاده نوشته بود: «این فعال صنفی دانشجویی که روز گذشته با تماسی تلفنی به دادسرای اوین احضار شده بود، علی رغم آنکه معین شده بود طی روزهای آتی در این دادسرا حضور پیدا کند، صبح امروز توسط ماموران امنیتی در خانه‌ی خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد».

دادگاه تجدیدنظر این فعال دانشجویی در تاریخ ۳۰ مهر ۹۷ و ۲۴ اردیبهشت ۹۸ در شعبه‌ی ۳۶ تجدیدنظر دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سید احمد زرگر برگزار شده بود.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده خانم حسین زاده را  به ۶ سال حبس تعزیری (۵ سال به اتهام اجتماع و تبانی و ۱ سال به اتهام تبلیغ علیه نظام) و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرده بود.

صبح روز دوشنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۸، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی سید احمد زرگر، خانم حسین زاده، فعال صنفی ودانشجوی انسان‌شناسی دانشگاه تهران را ضمن کاهش اشد مجازات به ۳۰ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

این فعال دانشجویی توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۳۰ ماه حبس تعزیری و بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد که با استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات، ۳۰ ماه حبس تعزیری قابل اجرا خواهد بود.

خانم حسین زاده، دانشجوی دانشگاه تهران،‌ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۶، روبه‌روی منزل خود در جریان اعتراضات دانشجویی بازداشت و پیش از ظهر چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ به قید وثیقه به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

فعال صنفی و دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران که از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده، به ۶ سال حبس تعزیری (۵ سال به اتهام اجتماع و تبانی و ۱ سال به اتهام تبلیغ علیه نظام) و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود،

خانم حسین‌زاده در شمار ده‌ها فعال دانشجویی بود که هم‌زمان با اعتراض‌های اوایل دی‌ماه ۱۳۹۶ در ایران بازداشت شده بود.

نیروهای وزارت اطلاعات حسن روحانی طی روزهای نهم تا چهاردهم دی ماه، دست‌کم ۹۰ دانشجو را در شهر های مختلف ایران بازداشت کردند.

شماری از این دانشجویان بازداشت‌ شده در اعتراض‌ها شرکت نداشتند و ماموران امنیتی آنها را در محل سکونت‌شان بازداشت کرده بودند.

حکام قطعی حبس بلندمدت برای فعالان دانشجویی در حالی از سوی دادگاه های تجدیدنظر صادر می شود که پیش‌تر در پی اعتراض اغلب طیف های فعال دانشجویی به این احکام (از شوراهای صنفی و انجمن های علمی و انجمن‌های اسلامی گرفته تا بسیج دانشجویی) بسیاری از مسئولان اعم از مسئولان وزارت علوم و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها و نمایندگان مجلس و مسئولان دانشگاه تهران، وعده رفع مشکل احکام قضایی را داده بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل