کامیل احمدی شهروند دو تابعیتی در تهران بازداشت شد

کامیل احمدی، شهروند دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی در تهران از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ماموران امنیتی، روز یک‌شنبه ۲۰ مردادماه ۱۳۹۸، کامیل احمدی، نویسنده و پژوهشگر علوم اجتماعی اهل مهاباد و ساکن تهران را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

شفق رحمانی، همسر آقای احمدی در اینستاگرام خود در این خصوص نوشته‌است: «احمدی، از روز یکشنبه بازداشت شده است. در پیگیری‌هایمان مشخص شد شعبه یک دادسرای امنیت اوین قرار بازداشت یک ماهه کامیل را صادر کرده است. هیچ اطلاعی بابت دلیل بازداشت و اتهام کامیل به ما داده نشده است.»

کامیل احمدی، متولد شهر مهاباد، شهروند دو تابعیتی ایرانی-بریتانیایی ساکن تهران است که طی سال‌های اخیر پژوهش‌هایی با موضوعات «ختنه زنان»، «کودک همسری» و «ازدواج سفید» در ایران انجام داده است.

وی اخیرا مشغول انجام دو پژوهش به نام «داستان شهر ممنوعه» (پژوهشی جامع بر باب دگرباشان در ایران) و «از مرز تا مرز» (پژوهشی جامع بر باب هویت و قومیت در ایران) بوده که در نوبت چاپ قرار گرفته‌اند.

آقای احمدی سال گذشته به دلیل پژوهش‌ها و فعالیت‌هایش در حوزه آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر «جنسیت»، «کودکان» و «اقلیت‌ها» برنده جایزه ادبیات و علوم انسانى بنیاد جهانى صلح در دانشگاه جورج واشنگتن شده‌بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل