علی باقری، فعال مدنی بازداشت و به زندان اراک منتقل شد

علی باقری، شهروند اهل شهرستان شازند، روز یکشنبه توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و به زندان مرکزی اراک منتقل شد. این فعال مدنی به همراه محمد نجفی در جریان اعتراضات سراسری دی‌ماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی دستگاه قضایی بابت اتهامات «کمک به دولت متخاصم از طریق مصاحبه با صدای آمریکا، رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی» به چهارسال و شش ماه و به اتهام «توهین به رهبری» به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸، علی باقری فعالان مدنی اهل شازند توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و به بند تشخیص زندان اراک منتقل شد.

به گزارش یک منبع مطلع: «روز یکشنبه سوم شهریور، آقای باقری زمانی که به همراه همسر خود برای خرید به فروشگاه رفاه می‌روند پس از خرید و در حال خروج از فروشگاه با هجوم چهار مأمور لباس شخصی بازداشت و  به زندان اراک منتقل می‌شود.»

به گفته منابع مطلع: « این بازداشت جهت اجرای حکم ۴ سال و شش ماه حبس تعزیری ایشان بوده و این در حالی است که بر اساس گزارش و نظر پزشک معتمد قوه قضاییه آقای باقری بدلیل فشار خون بالا قادر به تحمل حبس نیست و باید تحت مراقبت های پزشکی در مراکز خارج از زندان باشد.»

علی باقری، فعال مدنی و محمد نجفی، وکیل حقوق بشری  که پی‌گیر پرونده وحید حیدری از کشته‌شدگان در بازداشتگاه کلانتری ۱۲ اراک بودند، بعد از ظهر ۲۵ دی ماه سال جاری ازسوی مأموران امنیتی بازداشت و به زندان اراک منتقل شدند. آقای باقری روز پنج شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶  با تامین وثیقه به صورت موقت از زندان مرکزی اراک آزاد شد.

علی باقری در دادگاه بدوی بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام» به دو سال حبس تعزیری، «توهین به رهبری» به یک سال سال حبس تعزیری و «کمک به دولت متخاصم از طریق مصاحبه با صدای آمریکا، رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی» به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. که این احکام از سوی شعبه ۹ دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی به پنج سال کاهش یافت.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل