گوران قربانی از اعضای انجمن سبز چیا با وثیقه آزاد شد

گوران قربانی از اعضای انجمن سبز چیا که توسط مأموران امنیتی در مریوان بازداشت‌شده بود، پس از گذشت ۴۶ روز بازداشت با قرار وثیقه به‌صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸، گوران قربانی، فعال محیط‌زیست و از اعضای انجمن سبز چیا با تأمین قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت آزاد شد.

یک منبع آگاه در این رابطه به کمپین گفت: آقای قربانی بابت «اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون ایران» از سوی قاضی «موسی شاه گلدی آل باقر» رییس شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج تفهیم اتهام و برای وی وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صادر شد.

روز یکشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸، گوران قربانی شهروند کُرد به همراه چهار فعال مدنی و محیط زیستی دیگر توسط مأموران اداره اطلاعات در مریوان بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات در سنندج  جهت بازجویی منتقل‌شده بود.

به گفته منابع آگاه، اسامی چهار تن از بازداشت شدگان دیگر در آن زمان، علی‌رضایی و امید صالحی از اهالی روستای گویزە کویرە از توابع شهرستان مریوان، فاتح هوشمند اهل روستای ینگیجە از توابع شهرستان مریوان و یادگار دلجو از اهالی مریوان عنوان شده بود.

انجمن سبز چیا در سال ۱۳۸۱ توسط شماری از فعالان محیط زیست مریوان تاسیس شد و پس از شش سال و در سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت مجوز رسمی فعالیت از فرمانداری مریوان شد. این انجمن  به پاس تلاش و کوشش در راستای فعالیت های زیست محیطی، فرهنگ سازی خودداری از شکار و فعالیت های مؤثر برای مهار آتش سوزی جنگل های زاگرس موفق به کسب جایزه ملی محیط زیست شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل