وزیر کشورآلمان: “از پناهجویان به ایتالیا ۲۵ درصد را می‌پذیریم”

وزیر کشور آلمان اعلام کرد که کشورش حدود یک چهارم از پناهجویان نجات‌یافته در مدیترانه که به ایتالیا وارد می‌شوند را می‌پذیرد. سازمان جهانی پناهجو می‌گوید ۶۸۰ نفر در شش ماهه نخست سال جاری در دریای مدیترانه غرق شدند.

دویچه‌وله فارسی: هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی “زود دویچه سایتنوگ” گفت آلمان می‌خواهد در آینده یک چهارم از پناهجویان نجات یافته که به ایتالیا وارد می‌شوند را بپذیرد. زهوفر تاکید کرد: «من همیشه گفته‌ام که سیاست مهاجرتی ما انسانی نیز هست و ما نمی‌گذاریم که هیچ کسی غرق شود.»

وزیر کشور آلمان همچنین افزود اگر وضعیت تغییری نکند، در آن صورت آلمان می‌تواند ۲۵ درصد از مهاجرین نجات داده شده از دریا را که به سواحل ایتالیا می‌رسند، بپذیرد. به گفته زهوفر پذیرش این تعداد از پناهجویان آلمان را تحت فشار قرار نمی‌دهد.

وزیر کشور آلمان در مصاحبه خود گفته است که تا به‌حال هم کشورش یک چهارم از پناهجویان نجات داده شده از ایتالیا را پذیرفته است.

طبق آمار وزارت کشور آلمان در سال گذشته ۵۶۱ پناهجو از ایتالیا به آلمان آمده‌اند. این پناهجویان که اکثرا از کشورهای مختلف آفریقایی هستند از مسیر مدیترانه وارد ایتالیا و مالتا شده‌اند.

مدیترانه از خطرناک‌ترین راه‌هایی است که پناهجویان و آوارگان برای رسیدن به اروپا طی می‌کنند. سازمان جهانی مهاجرت می‌گوید ۶۸۰ نفر در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۹ در این مسیر جان باخته‌اند. در قیاس با این رقم سهمیه آلمان کم‌تر از پناهجویانی است که در دریای مدیترانه غرق شده‌اند.

ایتالیا مقصد اولیه مهاجرانی است که از شمال افریقا و از دریای مدیترانه راهی برای ورود به اروپا می‌جویند. اتحادیه اروپا عملیات نجات پناهجویان در سواحل لیبی را اواخر مارس ۲۰۱۹ و پس از وتوی ایتالیا، برای شش ماه متوقف کرد. دولت دست راستی ایتالیا که در ۱۸ ماه گذشته بر سر کار بود، تصمیمات ضد مهاجرتی سختی اتخاذ کرد و چندین مرتبه جلوی حرکت کشتی‌های حامل پناهجویان نجات‌یافته در مدیترانه را گرفت. دولت جدید ایتالیا این سیاست را تعدیل کرده و برای حل مسئله دوباره به همکاری با سایر کشورهای اروپایی روی آورده است.

نمایندگان کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و کمیسیون اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه ۲۳ سپتامبر در شهر بیرگو مالتا نشستی برگزار کنند تا راهی برای تعیین سهمیه و تقسیم پناهجویان در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیدا کنند. انتظار می‌رود که در ارتباط با تقسیم پناهجویان و سهمیه کشورهای اروپایی پیشرفتی حاصل شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل