سهیل عربی و حمید کاشانی دو زندانی سیاسی در اعتراض به تداوم بازداشت فرنگیس مظلوم اعتصاب غذا کردند

سهیل عربی و حمید حاج جعفری کاشانی دو زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در اعتراض به تداوم بازداشت فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو زندانی سیاسی از روز جمعه ۲۹ شهریورماه ۹۸ اعتصاب غذای خود را با انتشار نامه‌ای سرگشاده آغاز کردند.

فرنگیس مظلوم، روز دوشنبه ۳۱ تیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌ و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شد.

گزارش شده؛ خانم مظلوم با وجود بیماری‌هایی که دارد، کماکان به صورت بلاتکلیف در این بند به‌سر می‌برد.

سهیل عربی و حمید حاج جعفری کاشانی با آغاز اعتصاب غذای خود، در نامه‌شان ضمن اشاره به تداوم بازداشت خانم فرنگیس مظلوم، خواستار آزادی او و سایر زندانیان سیاسی شده‌اند.

نامه این دو زندانی سیاسی که نسخه‌ای از آن به دست کمپین رسیده، عینا منتشر می‌شود:

صدای اعتراض ما را بشنوید. ما از درون این محبس صدای اعتراض شما را شنیدیم. رژیم جور و جهل را نمی‌خواهیم. ما زندانیان سیاسی محبوس در اوین نیز با اقدام به اعتصاب غذا همراه با مخالفان دیکتاتوری می‌شویم و خواهان سرنگونی ضحاک زمانه هستیم. به هر سو که می نگریم فقر، تضاد طبقاتی، ظلم به مردم را مشاهده می‌کنیم و هر آینه سکوت به معنی هم دستی با ستمگران است. سحر خود را به آتش کشید، فرنگیس‌ها فریاد کشیدند و ما نیز با اعتصاب غذا می‌خواهیم خواب از سر جماعت بپرد. دژخیمان، مزدوران رژیم ارتجاع زادگاهمان را ویران کردند. مردم ما رنج و عذابی چهل ساله را تحمل کردند و حال وقت رهایی است. آری، ما از سحر، ستار، غلامرضا، محمد، وحید و مصطفی، صانع ها، علیرضاها آموختیم ایستاده مُردن به زِ تحمل ظلم بوده و هست.
اینجانبان سهیل عربی، حمید حاج جعفر کاشانی خواهان آزادی بی قید و شرط فرنگیس مظلوم و سایر زندانیان سیاسی هستیم و بدینوسیله اعتصاب خود را به مردم آزادی خواه جهان اعلام می‌کنیم.
سهیل عربی، حمید کاشانی
شهریور ماه ۹۸
زندان اوین

اشاره: مسوولیت محتوای نوشته‌ها و نامه‌های ارسالی از زندان، بر عهده نویسندگان آن است و کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دیدگاه‌ها و آرای مطرح شده در محتوای مطالب را ارزش‌گذاری نمی‌کند. هدف این نهاد مستند کردن احوال زندانیان سیاسی، عقیدتی و مدنی از طریق انتشار نوشته‌ها، نامه‌ها و رنجنامه‌های آنها است.

فرنگیس مظلوم، روز دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸، از سوی ۸ مأمور امنیتی در منزل خواهرش بازداشت و تلفن‌های همراه او و خواهرش نیز طی این بازداشت توسط مأموران امنیتی ضبط شد.

روز پنج‌شنبه سوم مرداد، سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF) بازداشت خانم مظلوم را محکوم کرد و با اشاره به احضار و بازجویی خانواده‌های زندانیان سیاسی و روزنامه‌نگاران زندانی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران خواسته بود که به این آزارگری غیرقانونی پایان دهد.

فرنگیس مظلوم همواره از زندانیان سیاسی حمایت خود را اعلام کرده‌ و از جمله کسانی است که بیانیه ۱۴ نفره زنان داخل ایران که طی آن خواستار عزل رهبری شده‌بودند را امضا کرده‌است.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل