احضار و بازجویی رامین جبرئیلی، شاعر تبریزی در اداره اطلاعات

رامین جبرئیلی، شاعر، نویسنده و فعال ترک (آذربایجانی) به ستاد خبری اداره اطلاعات تبریز، احضار و پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز پنج شنبه ۱۱ مهرماه ۱۳۹۸، رامین جبرئیلی با حضور در اداره اطلاعات تبریز مورد بازجویی قرار گرفت.

بر اساس گزارش منابع مطلع، روز چهارشنبه مأموران اداره اطلاعات با مراجعه و بازرسی منزل این شهروند به دلیل عدم حضور ایشان در منزل به خانواده وی اعلام می‌کنند که فرزندتان می‌بایست ساعت ۱۰ صبح فردا در ستاد خبری اداره اطلاعات تبریز حاضر شود در غیر این صورت مورد پیگرد و بازداشت قرار می‌گیرد.

گفته می‌شود که بازرسی منزل این شهروند ساکن تبریز با مجوز قضایی صورت گرفته است و مأموران حکم بازداشت وی را نیز به همراه داشتند.

آقای جبرئیلی، صبح امروز با حضور در اداره اطلاعات تبریز و پس از چند ساعت بازجویی در رابطه با چگونگی روابط و فعالیت خود با دیگر فعالان مدنی و ترک (آذربایجانی) از این نهاد امینی آزاد می‌شود.

این شاعر پیش‌ازاین نیز توسط نهادهای امنیتی بازداشت‌شده بود.

آقای جبرئیلی، روز شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و عصر روز شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰، از زندان تبریز با قرار وثیقه بیست میلیون تومانی به‌صورت موقت آزادشده بود. این شاعر تبریزی از سوی دادگاه انقلاب در آن زمان به جریمه نقدی محکوم‌شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل