ماهر دسومی، معلم ساکن اهوازی با وثیقه آزاد شد

ماهر دسومی از معلمان عرب ساکن اهواز با تأمین قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی اهواز (شیبان) آزاد شد. در روزهای گذشته علی عبیداوی و ناجی سواری دو معلم عرب اهوازی نیز به شیوه‌ای مشابه از زندان شیبان آزادشده بودند. این سه عضو  مؤسسه فرهنگی الهلال در اردیبهشت‌ماه، توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت‌شده و جهت بازجویی به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل‌شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۳ مهرماه ۱۳۹۸، ماهر دسومی، شهروند ساکن کوی پاستوریزه اهواز و از معلمان مدرسه غیرانتفاعی منطقه شیبان، با تأمین قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از بند پنج زندان مرکزی اهواز (شیبان) آزاد شد.

نیروهای اداره اطلاعات اهواز، روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ماهر دسومی، معلم امدادگر و فعال فرهنگی ساکن اهواز را به همراه علی عبیداوی و ناجی سواری بازداشت کردند.

یک منبع مطلع در خصوص بازداشت سه تن از معلمان بازداشت‌شده اهوازی به کمپین گفته بود: “ناجی سواری، ماهر دسومی و علی عبیداوی در حین تدریس و بدون ارائه حکم قضائی بازداشت‌شده‌اند و بازداشت این افراد در مدارس خود برخلاف قانون و بدون هماهنگی با حراست اداره آموزش‌وپرورش بوده است.”

اواخر تیرماه، ماهر دسومی⁩ و ⁧علی عبیداوی⁩ پس از پایان بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات به بند پنج زندان شیبان منتقل‌شده بودند.

طی روزهای گذشته علی عبیداوی و ناجی سواری با شیوه مشابه از بند پنج زندان شیبان، با تأمین قرار وثیقه آزادشده بودند.

روز چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸، ناجی سواری، شهروند ساکن شهرک برق اهواز⁩ و از معلم مدرسه طالقانی فرهنگ شهر اهواز با تأمین قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی و علی عبیداوی از اهالی کوی علوی اهواز و معلم مدرسه قدس شهر حمیدیه با تأمین وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان شیبان آزاد شدند.

یکی دیگر اعضای مؤسسه الهلال احمد دغاغله نام دارد که روز یکشنبه ۱۲ خردادماه ۱۳۹۸ در اهواز بازداشت شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل