روح الله میرزایی فعال مدنی به زندان محکوم شد/ سند

روح‌الله میرزایی، فعال مدنی ساکن ایلام، از سوی دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران، روح‌الله میرزایی، فعال مدنی ساکن ایلام را از بابت اتهامات «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی» به ۲ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

رای صادره علیه آقای میرزایی بر اساس ثبت گزارش مراجع قضایی و تصاویر پرینت شده موجود در پرونده و بر اساس ماده ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی برای وی صادر شده و روز جاری به وی ابلاغ شده‌است.

در دادنامه صادر علیه آقای میرزایی نوشته شده: «دادگاه با توجه به مفاد کیفرخواست صادره از دادسرای ناحیه ۳۳ تهران از اظهارات متهم و گزارش مرجع قضایی و تحقیقات معموله و تصاویر ماخذ و پرینت‌های ثبت شده موجود در پرونده اتهامات وارده به متهم را محرز دانسته و به استناد ماده ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی وی را به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم می‌نماید.»

آقای میرزایی که پیش‌تر با نام مستعار در شبکه اجتماعی توییتر فعالیت می‌کرد دوم اردیبهشت‌ماه ۹۸ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

در طول دوران بازداشت از سوی شعبه ۲ بازپرسی امنیت دادسرای اوین مورد بازجویی قرار گرفت و در نهایت چهارم خردادماه با سپردن وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل