شهروند ۱۹ ساله اهل ارومیه پس از ضرب و جرح مامور نیروی انتظامی جان باخت

تصویر از VOA فارسی

یک شهروند ۱۹ ساله اهل ارومیه به نام علی خدایی پس از ضرب و جرح توسط ماموران نیروی انتظامی جان خود را از دست داد.

یک منبع مطلع به صدای آمریکا گفته‌است: «علی خدایی، شهروند ۱۹ ساله اهل ارومیه که بر اثر ضرب و جرح یکی از ماموران نیروی انتظامی به کما رفته بود، پس از گذشت ۷ روز، روز دوشنبه ۱۵ مهر در بیمارستان‌ امام رضا ارومیه جان خود را از دست داد.»

این منبع مطلع به صدای آمریکا گفت، این جوان که به عنوان پیک موتوری مشغول کار بوده، روز دوشنبه ۸ مهر ماه به دلیل نداشتن گواهی‌نامه موتورسیکلت حوالی پارک سحر در منطقه شاهرخ آباد ارومیه هنگام بازداشت توسط یکی از ماموران نیروی انتظامی از ناحیه سر مورد ضرب و جرح قرار گرفت و به کما رفت.

به گفته این فرد مطلع، آقای خدایی سرپرست خواهر خود بود و با کار کردن به عنوان پیک موتوری، امرار معاش می‌کرد.

گفته می‌شود پیکر این شهروند روز سه‌شنبه ۱۷ مهر در باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شده و تا این لحظه هنوز مامور نیروی انتظامی خاطی بازداشت نشده است.

این اولین بار نیست که یک شهروند ایرانی در زمان بازداشت جان خود را از دست می‌دهد، پیش از این نیز جواد خسروانیان، که ۸ شهریور ماه توسط مأموران اداره آگاهی خرم‌بید بازداشت شده بود، به دلیل ضرب و جرح برای گرفتن اعتراف جان خود را از دست داد.

پیشتر نیز خبر مرگ بنیامین البوغبیش، شهروند عرب اهوازی که در تاریخ ۵ خرداد ۹۸ به همراه برادرش محمدعلی آلبوغبیش توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شده بود، در تاریخ ۵ تیر از سوی یک مقام امنیتی به خانواده‌اش اعلام شد. پس از انتشار این خبر سازمان عفو بین الملل در بیانیه‌ای از مقامات ایرانی خواست تا به سرعت تحقیقات مؤثر و بی‌طرفانه‌ای در مورد مرگ این زندانی انجام دهند.

پیش از آن نیز، ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویس ایرانی که در ۹ آبان ۱۳۹۱ به اتهاماتی چون «اقدام علیه امنیت ملی» توسط پلیس فتا بازداشت شده بود، تنها چهار روز بعد از بازداشت جنازه او به خاک سپرده شد. چند سال پیگیری خانواده ستار بهشتی و فعالان به نتیجه‌ای منجر نشد و تنها یکی از ماموران به قتل شبه عمد محکوم شد.

بر اساس آخرین تحقیقات سازمان عفو بین‌الملل، از دسامبر ۲۰۱۷ تاکنون دستکم ۱۱ مورد مرگ‌ مشکوک بازداشت‌شدگان در ایران اتفاق افتاده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل