اعتراضات دی‌ماه؛ محسن حق‌شناس، دانشجوی معترض جهت تحمل حبس به زندان منتقل شد

محسن حق‌شناس، دانشجوی طراحی صحنه دانشگاه تهران که توسط دستگاه قضایی به احکام زندان محکوم‌شده بود، روز جاری در مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل محکومیت یک ساله حبس تعزیری خود به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز سه شنبه ۲۳ مهرماه ۱۳۹۸، محسن حق‌شناس دانشجوی معترض دانشگاه تهران در مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین توسط ضابطین قضایی بازداشت و جهت تحمل محکومیت یک سال حبس خود به زندان اوین منتقل شد.

آقای حق‌شناس بر اساس ابلاغیه که در شهریورماه به‌دستش رسیده بود جهت اجرای حکم یک سال زندان خود به شعبه  اجرای احکام دادسرای اوین فراخوانده شده بود.

این دانشجوی طراحی صحنه دانشگاه تهران، ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۶ به دنبال اعتراضات دانشجویی در تهران بازداشت‌شده بود، در تاریخ ۲۶ دی‌ماه با تأمین وثیقه به‌صورت موقت آزاد شد.

این دانشجویی معترض در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ طی حکمی در دادگاه انقلاب تهران به دلیل «اجتماع و تبانی به‌قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. که این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی بابایی به یک سال زندان کاهش پیدا کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل