اعتراضات آبان ماه؛ احضار و بازجویی خانواده محمد محمودی، شهروند ساکن تبریز

خانواده محمد محمودی، فعال (ترک آذربایجانی) که در اعتراضات آبان ماه بازداشت شده است، به ستاد خبری اداره اطلاعات تبریز احضار و مورد بازجویی قرارگرفته‌اند.

اعتراضات سراسری به افزایش سه برابری نرخ بنزین از جمعه ۲۴ آبان ماه در ایران آغاز و تسوط نیروهای امنیتی و انتظامی با خشونت فراوان سرکوب شد. در این اعتراضات صدها تن کشته و زخمی و هزاران نفر نیز بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شب یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸، محمد محمودی، شهروند ساکن تبریز توسط ماموران ادراه اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل‌شد.

بر اساس این گزارش، طی روزهای گذشته خانواده آقای محمودی، توسط ستاد خبری اداره اطلاعات تبریز احضار و مورد بازجویی قرارگرفته‌اند.

یک منبع آگاه در این رابطه به کمپین گفت: «خانواده آقای محمودی، توسط ستاد خبری اداره  اطلاعات تبریز با تهدید احضار و همسر و دختر کوچک ایشان در روندی غیرقانونی و غیرانسانی با طرح سؤالاتی غیر مرتبط مورد بازجویی قرارگرفته‌اند.»

تا این لحظه از دلایل بازداشت و محل نگهداری دقیق  آقای محمودی اطلاعاتی در دست نیست.

این شهروند ساکن تبریز پیش‌تر، روز چهارم خردادماه سال ۱۳۹۷ در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان اعتراضات خردادماه سال ۸۵ در نقده، توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل