افزایش فشار بر فعالان در ایران؛ احضار شماری از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به نهادهای امنیتی

طی روزهای گذشته ۱۶ تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد به صورت تلفنی به پلیس امنیت احضار شده‌اند.

بر اساس گزارش تلگرام «سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه»، بازپرس شعبه دو دادسرای اوین به پلیس امنیت ماموریت داده تا از اعضای شناخته شده سندیکا تعهدی مبنی بر عدم فعالیت صنفی و سندیکایی و عدم حضور در تجمعات اعتراضی سندیکا گرفته شود.

گفته میشود؛ آقایان سعیدی، طالب مقدم، رضوی، شهابی، فریدونی، اصلاغی، حیدری، پیرهادی، کمساری، تاخیری، قاسمی، نعمتی‌پور، توسلی، محرم زاده، باباخان و شکاری تلفنی به پلیس امنیت احضار شده‌اند.

در میان این افراد سعیدی و طالب مقدم پس از دستگیری در روز جهانی کار به احکام زندان، تبعید و شلاق محکوم شده‌اند و رضوی نیز حکم حبس تعلیقی دارد و شهابی در ماه گذشته دو مرتبه از سوی بازپرس شعبه دو دادسرای امنیت اوین بازجویی شده است. همچنین آقایان شهابی، سعیدی، محرم‌زاده، کریمی سبزوار و خانم شیری از سال‌ها پیش تا کنون از کار اخراج هستند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در این خصوص نوشته‌است که اعضای این سندیکا سال‌هاست که طرف نهادهای امنیتی مورد تهدید و ارعاب قرار می‌گیرند.

این سندیکا روز ۱۹ آذر ۹۸ با انتشار بیانیه‌ای فشار اخیر دستگاه قضایی و امنیتی به اعضای خود را محکوم کرده‌است و نوشته‌است: «در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه نسبت به گسترش فقر که از سوی نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و در نتیجه آن صدها نفر کشته و بیش از هشت هزار نفر بازداشت شدند مسئولان کشور مدعی شدند اعتراضات آرام را به رسمیت می‌شناسند پس چگونه است که به فاصله کمتر از یک ماه اینچنین به اعضای سندیکای برآمده از خواست کارگران را سرکوب می‌کنند؟ ایجاد سندیکای مستقل حق مسلم کارگران است و مطابق اصل ۲۶ قانون اساسی هیچ کارگری نمی‌توان از عضویت در سندیکا منع کرد.»

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل