ناصر خلوصی فعال ترک(آذربایجانی) بازداشت شد

یکی از شهروندان اهل تبریز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۳ آذرماه ۹۸، ناصر خلوصی، فعال ترک (آذربایجانی) اهل تبریز در حین رانندگی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌است.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «آقای خلوصی که ساکن و اهل تبریز است دیروز در حین رانندگی در یکی از خیابان‌های تبریز از طرف نیروهای اداره اطلاعات بدون دلیل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌است.»

تا این لحظه از محل نگهداری و اتهام آقای خلوصی در دست نیست.

این شهروند اهل تبریز پیش‌تر در تیرماه ۹۶ از سوی شعبه دوم دادسرای ارومیه از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام و بر هم زدن امنیت ملی» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. آقای خلوصی آبان‌ماه ٩۶، جهت اجرای این حکم، در منزل مسکونی پدرش در تبریز بازداشت و به زندان منتقل و پس از حدود ۴ ماه زندان، روز پنجشنبه ٢۶ بهمن ماه٩۶، از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

بین ۱۶ تا ۲۵ درصد جمعیت ایران ترک‌زبان هستند که به اغلب آنان در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان سکونت دارند. برخی از این شهروندان برخورد حاکمیت با شهروندان ترک‌زبان را توام با تبعیض می‌دانند و منع تدریس زبان‌های غیر فارسی در مدارس را یکی از برجسته‌ترین موارد تبعیض می دانند که همواره با اعتراض بخشی از فعالان مدنی این مناطق روبرو بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل