اعتراضات آبان ماه؛ شیوا مجرد به دادسرای انقلاب ارومیه احضار شد

شیوا مجرد، شهروند اهل ارومیه که به دلیل شرکت در تجمعات  اعتراضی آبان ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود، به شعبه ششم بازپرسی دادسرای انقلاب ارومیه احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس ابلاغیه‌ای که روز ۲۳ آذر ۱۳۹۸، از طریق سامانه الکترونیکی قوه قضاییه (ثنا)  به‌صورت پیامک برای شیوا مجرد، شهروند ساکن ارومیه ارسال‌شده، از وی خواسته‌شده است که پنج روز پس از درج این احضاریه در سامانه ابلاغ، جهت رسیدگی به اتهامات در شعبه ششم بازپرسی دادسرای انقلاب ارومیه حاضر شود.

بر اساس این گزارش، خانم مجرد در تاریخ ۵ آذرماه ۹۸ به دلیل  آنچه شرکت در اعتراضات آبان ماه عنوان‌شده است در منزل پدری خود توسط نیروهای امنیتی به اتهام «اخلال در نظم عمومی از اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» بازداشت و روز شش آذرماه با سپردن وثیقه به صورت موقت آزادشده بود.

اعتراضات سراسری به افزایش سه برابری نرخ بنزین از جمعه ۲۴ آبان ماه در ایران آغاز و تسوط نیروهای امنیتی و انتظامی با خشونت فراوان سرکوب شد. در این اعتراضات صدها تن کشته و زخمی و هزاران نفر نیز بازداشت شدند.

سازمان عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود شمار جان‌باختگان اعتراضات سراسری⁩ آبان‌ماه ۹۸ ایران را دست‌کم ۳۰۴ نفر اعلام کرده‌است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل