تحت فشار قرار دادن بسمه الجبوری جهت نوشتن عفو و توبه نامه

«بسمه الجبوری» زندانی زن عراقی محبوس در زندان قرچک ورامین ( شهر ری) از سوی دادستانی و زندانبانان تحت فشار و تهدید جهت نوشتن عفو و توبه نامه قرار دارد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،پیش تر «عباس جعفری دولت آبادی» دادستان تهران قول آزادی مشروط به این زندانی را داده بود، اما اخیرا «بسمه الجبوری» تحت فشار و تهدید جهت نوشتن عفو و توبه نامه از سوی دادستانی و زندانبانان قرار گرفته است.
گفته شده است “وی از سوی نگهبان زن با نام «خاکی» تحت فشار، تهدید و آزار واذیت قرار دارد”.
این زن عراقی محبوس در زندان قرچک ورامین، از بیماری‌های قلبی و کلیوی رنج می‌برد و گفته شده او در ۱۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، در اعتراض به “شرایط نامناسب زندان قرچک”، “نبود رسیدگی پزشکی و عدم درمان وی”، “سرباز زدن مسوولان ایرانی به استرداد وی به دولت عراق” و نیز “پیگیری نکردن پرونده وی” دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
علایم حیاتی «بسمه الجبوری» بدلیل اعتصاب غذا رو به کاهش است و هر لحظه خطر مرگ وی را تهدید می‌کند. فشار خون پایین،افزایش ضربان قلب،کاهش بینایی،تب و لرز و کاهش شدید وزن، نبود امکانات درمانی، عدم رسیدگی پزشکی و بی‌تفاوتی مسوولان زندان قرچک به خواسته‌های این زندانی زن، او را در وضعیت وخیم جسمی قرار داده است.
پیش‌تر «آتنا فرقدانی» زندانی سیاسی در بهمن‌ماه ۱۳۹۳، به دلیل اعتراض به شرایط غیرانسانی نگه‌داری همه زندانیان زن در زندان قرچک ورامین، اعتراض به روند انتقال زندانیان سیاسی از جمله انتقال «نگار حائری»، «حکیمه شکری»، «رویا صابری‌نژاد» و «بسمه جبوری» به زندان قرچک ورامین و هم‌چنین اعتراض به انتقال غیرقانونی خودش به زندان قرچک دست به اعتصاب غذا زده بود.
«بسمه الجبوری» نائب مدیر هتل معروف منصور میلیا بغداد بوده که در نزدیکی سفارت ایران در عراق قرار دارد. «محمدرضا قربانیان »یکی از ماموران اطلاعات سپاه تروریستی قدس که تحت پوشش دیپلمات در سفارت ایران کار می‌کرد رابطه ای عاشقانه با وی برقرار نمود. «بسمه الجبوری» که یکی از فرزندانش سخت مریض بود و نیاز به درمان داشت و گویا در عراق شرایط درمان مهیا نبود، مامور اطلاعات سپاه تروریستی قدس به او قول داد که به ایران برود و به او کمک خواهد کرد که فرزندش تحت معالجات پزشکی قرار گیرد.
او درسال ۱۳۹۰ هنگام سفر به ایران، هنگام نشستن هواپیما به زمین در تهران، از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در فرودگاه بازداشت و روانه زندان شد.
«بسمه الجبوری» بعدها در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «قاضی صلواتی» به اتهام “جاسوسی برای کشور آمریکا از طریق سفارت این کشور در عراق” به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد.
گفته شده «بسمه الجبوری» پس از تحمل ۸ ماه شکنجه‌های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات، به بند زنان زندان اوین منتقل شد. او پس از ۲۶ ماه به زندان قرچک ورامین منتقل می‌شود و اکنون ۱۹ ماه است که در این زندان نگهداری می‌شود.
گزارش‌هایی نیز از تهدید به تجاوز به این زن عراقی در حبس از سوی بازجویان اطلاعات مطرح شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل