دادگاه تجدید نظر؛ چیا محمدی به ۶ سال زندان محکوم شد

چیا محمدی، فعال زیست‌محیطی اهل سنندج، طی حکمی از سوی شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به ریاست قاضی طیاری به ۶ سال زندان محکوم شد. این فعال مدنی در اسفندماه سال گذشته بازداشت و توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به پنج سال زندان محکوم‌شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، چیا محمدی، فعال زیست‌محیطی اهل سنندج توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به ۶ سال زندان محکوم‌شده است.

بر اساس دادنامه صادره،  این شهروند کُرد از بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون حکومت ایران به ۵ سال زندان» و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم‌شده است که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال از این حکم قابل‌ اجرا است.

آقای محمدی در شهریورماه سال جاری بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری  با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون حکومت ایران» توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به پنج سال زندان محکوم‌شده بود.

مأموران امنیتی روز چهارم اسفند ۱۳۹۷، آقای محمدی را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل کرده بودند. گفته شده بود که پیش از بازداشت این شهروند مأموران امنیتی بدون در دست داشتن حکم قضایی به‌قصد بازداشت به منزل او ورود کرده اما بدیل عدم حضور آقای محمدی در منزل پس از بازرسی تنها  توانسته بودند برخی از لوازم شخصی او را ضبط کنند.

آقای محمدی  روز چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸، چیا محمدی، با تأمین وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

بر اساس این گزارش، آقای محمدی ۱۰۰ روز از دوران بازداشت خود را در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج تحت بازجویی سپری کرده است.

به گفته منابع آگاه به کمپین، اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» و «تبلیغ علیه نظام» توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب به آقای محمدی تفهیم شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل