«۴ تا ۶ سال» زندان برای معترضان به «ضرب و شتم» در زندان اوین

هفت شرکت‌کننده در یک تجمع اعتراضی به ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین در فروردین ماه ۱۳۹۳، در مجموع به «بیش از ۳۰ سال» زندان محکوم شده‌اند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پس از انتشار گزارش‌ها درخصوص «ضرب و شتم» زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین در روز پنجشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۳، خانواده‌های تعدادی از این زندانیان در روز سه‌شنبه ۲اردیبهشت ماه ۱۳۹۳، مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده بودند.
تارنمانی “کلمه” در گزارشی از بازداشت هفت تن از «همراهان» خانواده‌های زندانیان سیاسی در آن زمان از سوی مأموران سپاه پاسداران و و انتقالشان به بند ۲ الف زندان اوین را برای مدتی منتشر کرده بود.
همچنین این تارنما تنها از «میلاد پورعیسی» فعال مدنی، به عنوان یکی از بازداشت‌شدگان نام برده و اشاره‌ای به نام دیگر افراد نکرده‌است.
پیش تر اخباری در خصوص بازداشت «ندا صبوری»، «میلاد پورعیسی» و «سهراب صالحی» در تجمع دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ از سوی خانواده‌های زندانیان سیاسی منتشر شده بود.
به نوشته وب‌سایت کلمه، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «ابوالقاسم صلواتی»، «با برگزاری تنها یک جلسه» برای رسیدگی به پرونده این هفت نفر، در مجموع آنان را به «بیش از ۳۰ سال» حبس تعزیری محکوم کرده‌است.
بر پایه این گزارش، «میلاد پورعیسی» فعال مدنی، با اتهاماتی چون «اجتماع و تبانی و حضور در تجمعات غیرقانونی» به شش سال و سه ماه حبس تعزیری و بقیه این افراد هر کدام به چهار سال حبس محکوم شده‌اند.
رأی دادگاه «بدوی» در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران در حال بررسی است و هنوز «حکم قطعی» این افراد اعلام نشده‌است.
«ضرب و شتم» زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین در سال گذشته بازتاب‌های فراوانی داشت و بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری این اقدام را محکوم کردند.
این در حالی است که «غلام حسین اسماعیلی»، رئیس وقت سازمان زندان‌ها، ضرب و شتم زندانیان را تکذیب و گفته بود که بازرسان در پی یک بازرسی متداول با هدف کشف «وسایل ارتباطی غیرقانونی» در این بند، وارد زندان شده و با «التهاب‌آفرینی و هتاکی» زندانیان مواجه شده‌اند.
پیش تر ضرب و شتم زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین در فروردین ماه ۱۳۹۳ از سوی عوامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و بیش از یکصدنفر از سربازان گارد سازمان زندانها صورت گرفته بود.
زندانیان بند ۳۵۰ با باتوم و … مورد ضرب و جرح قرار گرفتند که بیش از سی تن از آنان مجروح و مضروب شدند و دستکم چهارتن از زندانیان سیاسی به دلیل خونریزی و شکستگی به بیمارستان خارج از زندان منتقل و سی و دو نفر نیز به پس از ضرب و جرح به انفرادی منتقل شده اند.
ضرب و شتم زندانیان سیاسی یند ۳۵۰ در پی اعتراض و مقاومت زندانیان در برابر برنامه خشن بازرسی به وقوع پیوست و بیش از پنج ساعت به طول انجامید. ماموران از کلیه عملیات خود فیلم و عکس تهیه کرده اند.
شدت برخورد و خونریزی در بند ۳۵۰ به حدی بود که در هنگام انتقال زندانیان مجروح به انفرادی و بهداری زندان، مینی بوس حامل آنها خونین بوده است. همچنین محوطه هواخوری این بند نیز به خون زندانیان آغشته شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل