گزارشی از وضعیت محمد‌متین بزرگ‌نیا در زندان اوین

محمدمتین بزرگ‌نیا  از بازداشت‌شدگان آبان که با تأمین وثیقه به‌صورت موقت آزادشده بود، توسط نیروهای امنیتی دوباره بازداشت و پس از بیش از دو ماه از بازداشت خود در تماسی با خانواده از حضورش دریکی از بندهای انفرادی نهادهای امنیتی در زندان اوین خبر داده است. گزارش‌شده است طی مدت بازداشت این شهروند تحت‌فشار از سوی بازجویان جهت اعترافات قرار داشته و کماکان نیز به‌صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز  یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸،  محمدمتین بزرگ‌نیا شهروند معترض که در اعتراضات سراسری آبان‌ماه سال جاری، توسط مأموران بازداشت‌شده بود، برای بار دو توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده است.

یک منبع مطلع در این رابطه به کمپین گفت: «محمدمتین بزرگ‌نیا متولد سال ۱۳۷۳، یک هفته بعد از مراجعه مأمورین به منزل پدرش برای بار دوم در خیابان بازداشت می‌شود. در طول این مدت خانواده پیگیر می‌شوند و هر بار مسئولین اعلام می‌کنند که او در اوین نیست. با پیگیری‌های انجام  شده، منبع مطمئنی به خانواده بزرگ‌نیا اطلاع می‌دهد که محمدمتین در انفرادی نهاد امنیتی در زندان اوین و در شرایط جسمی و روحی نامناسبی به سر می‌برد.»

به گفته این منبع آگاه روز ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، طی تماسی کوتاه محمدمتین به خانواده‌اش اعلام کرده شرایط جسمی و روحی خوبی ندارد، و تحت‌فشار جهت اخذ اعترافات اجباری قرار دارد.

از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه آقای بزرگ نیا اطلاعاتی در دست نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل