تداوم بازداشت زینب اسماعیلی از مادران صلح و آشتی کردستان 

madaran-solh-campain.info

زینب اسماعیلی از مادران صلح و آشتی کُردستان که چندی پیش، توسط نیروهای اداره اطلاعات دهگلان بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در شهر سنندج منتقل شده‌بود، همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد و گفته شده در صورت تودیع قرار وثیقه چهارصد میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد خواهد شد.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، زینب اسماعیلی از مادران صلح و آشتی کُردستان که روز پنج‌شنبه هشتم اسفندماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای اداره اطلاعات دهگلان بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در شهر سنندج منتقل شده‌بود همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد و گفته شده در صورت تودیع قرار وثیقه چهارصد میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد خواهد شد.

ماموران امنیتی در هنگام بازداشت، ضمن تفتیش منزل برخی وسایل شخصی زینب اسماعیلی را نیز ضبط کردند.

یک منبع مطلع در این خصوص گفته‌بود: « دایه زینب پس از بازداشت به اداره اطلاعات دهگلان و از آنجا به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در سنندج منتقل شده است. وی در این دو روز هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است»

به گفته جمعیت حقوق بشر کردستان، زینب اسماعیلی که کماکان در بازداشت به‌سر می‌برد مورد بازجویی و بی‌احترامی نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

بر طبق این گزارش، نیروهای امنیتی خواستار تحویل یک گوشی تلفن همراه شده‌اند و علی رغم اینکه خانم اسماعیلی بارها اعلام کرده است، علاوه بر گوشی ساده همراهی که ماموران امنیتی در زمان بازداشت، ضبط کرده‌اند، گوشی دیگری ندارد، اما نهاد امنیتی بازداشت کننده عنوان کردند تنها در صورت تحویل گوشی مذکور و در صورت تودیع وثیقه چهارصد میلیون تومانی، خانم اسماعیلی به صورت موقت از زندان آزاد خواهد شد.

خانم اسماعیلی مادر محمدامین امیری، از اعضاء یگان‌های مدافع خلق در شهر کوبانی است که سال ۲۰۱۴، در درگیری مقابل داعش جان خود را از دست داد.

مادران صلح و آشتی کُردستان، از سوی تعدادی از مادران جانباختگان و زندانیان سیاسی کرد اعدام شده، تاسیس وهدف این مادران کمک به برقراری صلح و حق‌دادخواهی اعلام شده‌است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل