احکام ۶ تن از بازداشت شدگان «اعتراضات آبان » صادر شد

شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ارومیه به ریاست قاضی حمید گلی‌نژاد ۶ شهروند به نام‌های کیوان پاشایی، علی عزیزی، امین زارع، سالار طاهر افشار، الیار حسین زاده و یاسین حسن‌پور، که در جریان اعتراضات آبان ماه در رابطه با اعتراضات به گرانی بنزین بازداشت شده بودند را به پرداخت ۱۵ میلیون ریال جزای نقدی جایگزین ۸ ماه حبس تعزیری و تحمل ۲۰ ضربه شلاق تعزیری در محل مسقف و غیر ملأعام با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم کرد. این حکم در خصوص کیوان پاشایی، امین زارع و سالار طاهر افشار به دلیل فقدان  سابقه محکومیت کیفری، به مدت سه سال به حالت تعلیق درآمده است.

رأی صادره برای کیوان پاشایی، امین زارع و سالار طاهر افشار حضوری بوده و ظرف ۲۰ روز قابل‌تجدید نظرخواهی در  دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی بوده و در رابطه با علی عزیزی و الیار حسن‌زاده این حکم به‌صورت  غیابی صادرشده و قابل واخواهی ظرف مدت ۲۰ روز است. علی عزیزی به دلیل محبوس بودن در بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز امکان حضور در جلسه دادگاه را نداشته و نتوانسته به دفاع از اتهامات وارده بپردازد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸، کیوان پاشایی، علی عزیزی، امین زارع، سالار طاهر افشار، الیار حسین زاده و یاسین حسن پور، که در جریان اعتراضات آبان ماه در رابطه با اعتراضات به گرانی بنزین بازاداشت شده بودند طی حکمی از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان اورمیه به ریاست قاضی حمید گلی نژاد به ه پرداخت ۱۵میلیون ریال جزای نقدی جایگزین ۸ماه حبس تعزیری و تحمل ۲۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند.

بر اساس دادنامه صادره شده از سوی شعبه شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان اورمیه:

۱.کیوان پاشایی فرزند سعید ۲.علی عزیزی فرزند زینال ۳.امین زارع فرزند یحیی ۴.سالار طاهر افشار فرزند جهانگیر ۵.الیار حسین زاده فرزند پرویز ۶.یاسین حسن پور فرزند شهریار به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات واعتراضات غیرقانونی و بستن خیابان» و متهمان ردیف پنجم و ششم دایر بر اتهام «تخریب پمپ بنزین و بارگذار فیلم آن در فضای مجازی» در این حکم که به استناد ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ صادر گردیده نامبرگان به پرداخت ۱۵میلیون ریال جزای نقدی جایگزین ۸ماه حبس تعزیری و تحمل ۲۰ ضربه شلاق تعزیری در محل مسقف و غیر ملاعام با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم نموده است.

همچنین برای متهمان ردیف ۵ و ۶ آقایان الیار حسین زاده و یاسین حسین پور از اتهام «تخریب پمپ بنزین و بارگذار فیلم آن در فضای مجازی» بعلت فقدان ادله اثباتی و نبود شاکی خصوصی حکم برائت صادر شده است.

و در نهایت دادرس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان اورمیه حکم صادره را با لحاظ مواد ۴۰، ۴۶، ۵۳ و ۵۴ قانون به دلیل نبود شاکی خصوصی ، فقدان سابقه محکومیت کیفری و انگیزه متهمان به تصمیمات اقتصادی دولت و اصلاح امور بوده و پیشبینی اصلاح متهمان، مجازات های فوق را به مدت ۳ سال تمام شمسی برای کیوان پاشایی ،امین زارع و سالار طاهر افشار تعلیق نموده است.

بیشتر بخوانید:

علی عزیزی، فعال ترک (آذربایجانی) بازداشت شد

دادگاه علی عزیزی، فعال ترک (آذربایجانی) به صورت غیابی برگزار شد

خبرگزاری رویترز: “حدود ۱۵۰۰ نفر در اعتراضات آبان کشته شدند”

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل